tisdag, september 12, 2006

Vankelmod

Uppdaterat!!

Nu vet jag vad jag skall göra.

Jag tar hand om så mycket jag hinner. Och har lust med. Resten får anstå till våren.
Utan stress.
Bra.

.................................................................................................................................................................

Allt är inte överblommat i trädgården. Ska det få stå kvar ett tag till?

Men å andra sidan är rätt mycket skräpigt och fult. Ska jag plocka bort lite här och där eller ska jag riva till rejält?

Dagarna blir kortare och jag kommer hem sent. Kallt blir det också snart.

Vet varken ut eller in.

15 kommentarer:

Lena sa...

Njut av det vackra som finns. Det andra springer väl inte ifrån dig? Skjut en del till morgondagen, ibland så kan det falla sig att man slipper...

l*eva sa...

Det finns faktiskt någonting VACKERT, med Höst-*skräpet* också!
Tänk dagar, när rimfrosten och solen...får allt att gnistra!

Men jag håller med---Fleecekofta PÅ ?
Eller AV? *L*

Anonym sa...

Jag tycker som de andra låt det stå kvar.Av mina tre hinkar eller var det fyra blev det ett kok potatis, vilken odlare jag är.Ta det lugnt/Agnetha

Lilla B sa...

ja, panter, det är väl så sant - ibland löser det sig av sig självt.

vackert, ja. men lite stressande tycker jag det är. Idag var det fleece av, eva. Varmt som i helvete!

Men va fasen, Agnetha! Är du säker på att det var riktiga sättpotatisar och inte av plast??

Anonym sa...

Låt växtligheten gå i vila i frid. Låt perenner stå tills i vår. Kanske att överblommade sommarblommor kan vistas sista tiden av hösten på komposten.
Gillar inte alltför städade trädgårdar. Känns inte som du är en pedant i din trädgård....det är en komplimang i så fall.

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren:
Pedant är jag INTE! Jag har ju min Hafs-trädgård!
Men ibland kan jag tycka att alla har det så fint i sina höstträdgårdar - jag hinner inte och så blir det kvar en massa till våren. Men jag har jju ättemycket fåglar och fjärilar. Älgar och rådjur också - men dem vill jag inte ha. Det verkar som om jag kan ta det lugnt.

Linda sa...

Jag tyckte om din uppdatering :)

l*eva sa...

Sällar mig till alla föregående talare!
NU, gäller det att *götta* sig i det LIV, som återstår!
I morgon, är en Annan dag!
Samt, tänk på alla små och lite större...*knytt*...NU har de någonstans, att gömma sig!

Lena sa...

Lilla B: Har du kollat in Bloggportalens topplistor? Du är med på två ställen, foto och hus&hem. Välförtjänt!

Lilla B sa...

panter: det var jättelängesen jag kollade. Men nu måste jag ta mig en titt!! Tack för tipset.
Jag blir jätteglad när nån gillar det jag skriver eller tycker om mina bilder. Tack för berömmet. Det värmde!
Skriver mycket till vardags men då så torrt, så torrt. Knastertorrt. Kul att skriva anat!

Lilla B sa...

panter, igen: till vardags kollar jag noga så det inte blir stav-eller slarvfel!! :-)
Här på kommentarssidan blir det inte så. Det är som att prata...

Lena sa...

Skönt att det finns fler som trillar på bokstäverna...

Anonym sa...

Vadå sättpotatis man tager om man haver som Kajsa Varg sa,hittade några med fina groddar i skafferiet rödskaliga. Men bättre lycka nästa år ha det bra /Agnetha

Lilla B sa...

Men Agnetha!! Ät upp dina matpotatisar nästa vår. Gör gratäng av dem och servera med något gott till. Sätt inte dom!!!

Lilla B sa...

madame france: så praktiskt! Skulle bra gärna släppa lös några hönor i landet!