måndag, september 25, 2006

Iakttagelse en måndag morgon

Helgens trädgårdsarbete var mycket hårt och intensivt. Trots det känns kroppen knappast av idag. Så snabbt återhämtningen gått - från totalt slutkörd till full fart efter bara en natts vila.

Har märkt förr om åren att det brukar vara så. Höstens intensiva arbete sätter knappt några avtryck i kroppen i form av träningsvärk eller allmänt ont. Arbete som på våren gör mig matt och jag får ont av känns ingenting den här årstiden.

Jag är som starkast nu på hösten. En skön känsla inför arbetsåret.

Och så har jag inte behövt vistas på gymmet heller för detta....

4 kommentarer:

l*eva sa...

Att ha/äga en trädgård, är väl Gym, nog?

Du har *tränat* sen i våras...
Skönt, att Du inte känner Dig, alldeles ledbruten idag!

Här är det en Vacker dag!
Har varit på hundpromenad och liten proviantering...insåg, halvvägs, att jackan hade jag INTE behövt ha på mig!
En timmes (nästan) promenix, gör mig gott...dagar då det, som idag är lättandat!

JULIEK sa...

Så skjønt at du kjenner dig høst stark. Det er bra innfør vinteren : )

Lilla B sa...

eva: ja, det är ett prima friluftsgym!

Lilla B sa...

julie: skulle gärna göra som björnen-äta upp mig och gå i ide till våren