lördag, september 23, 2006

Etta på komposttoppen


Skulle tro att jag leder kompostligan. Det är mycket i min kompostbehållare.

Är totalt slut efter dagens slit. Den som säger att trädgårdsarbetet skänker behaglig trötthet skulle jag kunna strypa. Om jag bara orkade. Behagligt trött var jag för fyra timmar sen. Nu är jag snudd på medvetslös. Så slut och vissen att jag nästan skulle kunna göra gemensam sak med växterna och trona högst upp på komposten...

Men!
Imorgon är en annan dag.
I morgon skall jag gräva, gräva.

12 kommentarer:

Lena sa...

Så mycket! Att du orkar...eller det gör du kanske inte. Ibalnd kan man gå på rent "vres" som de säger häromkring.

Lena sa...

håhåjaja : ibland - jag ska börja korrekturläsa innan jag trycker.

Lilla B sa...

Panter: skit i korrekturläsningen. Sista timmarna gick jag på grinighet och vilja. Enbart!

Lilla B sa...

Madame France: Låter spännande med bokmässan. Tror också att man ska slå sig lös och ägna sig åt lustifikationer av skilda slag emellanåt. Men den här helgen är det hårt trädgårdsarbete för mig.

Vickan Och Elina sa...

lilla b, du har varit duktig ser jag med din kompost :) nu har jag uppdaterat med lite natur pa min sida, titta pa lite ogonfrojd om du vill...

Lilla B sa...

vickan och evelina: ska genast titta!!

Lilla B sa...

vickan och ELINA: rätt ska vara rätt. Jag är en tangentbordets slarver...

Bloggblad sa...

Om du har energi över sen, så har jag 6 komposter i olika stadier att greja lite med...

Lilla B sa...

bloggblad: inte bangar jag för sex komposter, heller...

Vickan Och Elina sa...

lilla b, lite stavfel gor inget :) och om det finns andra som vill se bilder sa kika pa!!
Nu ar det kvaller har i alla fall

l*eva sa...

ja ha ja...första kikade jag på lindalottas sida...skrev där nyss, att jag var andfådd...
Tror att jag redan nu...är SYMPATI-trött med Er bägge!

Attans, jag som ska vara i tvättstugan idag!

När sommaren förvandlas till en gigantisk komposthög...Då får man väl NJUT-bart konstatera, att sommaren var BRA?

Lilla B sa...

eva: Mm - sommaren är komposterad till en jättehög. Precis så.