tisdag, september 05, 2006

Lök på posten

Idag låg en avi om ett postförskott i brevlådan. Hoppas att det är vitlöken jag beställde från Törnvik som ligger på Ica och väntar på mig. Det framgick inte av avin vem som är avsändare. Diskret avsändare till brev/paket som innehåller vitlök? Skulle inte tro det. Skulle inte ens tro att det är möjligt att bedölja vitlökspost.

Har beställt sorten Thermidrome - den är stor, lite vitlila, jättehärdig och därtill mycket god.

Hämtar försändelsen i morgon efter jobbet. Om ett par, tre veckor skall de vara planterade.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

En fråga till dig som verkar så kunnig.
Jag har ett körsbärsträd/buske som är planterat enbart för att få vackra blommor utanför köksfönstret på våren. Har ingen aning om vad det heter. Nu har den fått gula bär - ser ut lite som körsbär (!) faktiskt, utan det långa skaftet. Är de ätliga? Jag prövade lite lite och överlevde, men törs jag äta fler?

Linda sa...

Lilla B, jag har inte beställt min vitlök ännu. Jag ska nog inte sätta mina förrän närmre november, är rädd för att de sätter för mycket fart.
Ska jag beställa hem dem redan nu?
Hur förvarar jag dem?

Vilken sort rekommenderar du från deras sortiment, du vet ju var jag befinner mig.

Lilla B sa...

bloggblad: Körsbär är inte min likör, skulle man kunna säga. Jag vet just inget om sådana.Jag skulle passa frågan vidare till Slottsträdgårdsmästaren som dyker upp här ibland. Han är jättekunnig.

Lilla B sa...

Lindalotta: Du har ju förmånen att kunna välja precis vad som helst. Jag skulle välja mellan Sabadrome och Vigor. Hade ju tidigare bestämt mig för Thermidrome pga härdigheten men skulle allt kunna tänka mig Sabadrome på försök. Vänta lite med beställningen men sätt de inte för sent. Sätt dem när du ändå stoppar ner påskliljor och andra vårlökar. Lycka till med planteringen!

Lilla B sa...

Bloggblad igen: lägg ut en bild på din sida så får vi väl försöka hjälpa dig

Linda sa...

Tack för expertutlåtandet!

Lilla B sa...

lindalotta: nu har jag hämtat mina. Jättefina ser de ut