onsdag, september 06, 2006

Fly mig en trädgårdsmästare!

Om du läser detta Slottsträdgårdsmästaren så hjälp en dam i nöd!! På kommentarssidan i mitt förra inlägg undrar Bloggblad om ett prydnadsträd. Jag kan inte svara på hennes fråga. Du kanske kan?

Andra önskan om en trädgårdsmästare var när jag läste tidningen till morgonkaffet för en stund sen. Läste rubriken Havsnära trädgård. Trodde nästan det gällde min. Den är just nu mycket Hafs-nära. Nästan Förfall-nära. Hinner inte med att plocka undan. Skulle sannerligen behöva arbeta heltid i trädgården under någon veckas tid för att få lite snits och stil. På trädgården, alltså. Eller ännu hellre ha proffshjälp av en trädgårdsmästare.

Jag menar inte att finstäda trädgården, det gör jag aldrig, utan mera att bara hinna hålla efter. Ta bort lagom.

Hafs-nära. Det är inte eftersträvansvärt, det.

8 kommentarer:

l*eva sa...

Jag: *en Dum en* fattade först INGENTING, men...sen föll polletten ner.

En hafs-nära Trädgård...är en *trädgård* nära mig! *s*
Där trasig vit plaststol ligger, där det fordom var ett VITT plastbord, är NU...en grönalgig-mosspjäs. Halvtomma tändvätskeflaskor, ölburkar, coca-colaflaskor OCH 2 OÖPPNADE Hasselfors Jordpåsar (inköpta anno 2004)...DET, kallar jag hafs-trädgård. Så lugn Lilla B, hur Du än gör...så är Din Trädgård Perfekt!
*L*

Linda sa...

Jag tänkte i samma banor...
I morse när jag gick min morgonrunda så såg allt det där som INTE ska vara där...
Tänkte klippa gräset, det gör en del för helhetsintrycket, men det regnar.
Tänkte rensa lite, men det är kallt, blött och omysigt.

Jag blir inne med filt och en god bok :)

Det är ju ingen som tar det ifrån mig...

l*eva sa...

PS. det är grannens *trädgård* inte min...så det såååå....DS

Lilla B sa...

eva o lindalotta: Omysigt är rätta ordet! Råkallt på morgnarna och trädgårdens Bäst Före har passerats

Anonym sa...

De enda körsbär som jag vet är gula är biggarå ´´Dönissen´´ som är mycket högt värderad...sen har det kommit en ny sort som kallas ´´Lettisk gul´´. Jag har varken planterat, sett eller ätit något.

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Tack för ditt svar och för att du tog dig tid!!

Bloggblad sa...

TAck för försöket - jag ska ta en bild i morgon och lägga ut på min blogg. Det är inte bigarråer - jag tror att körsbärsträdet är en prydnadsvariant. Giftiga kan de väl ändå inte vara då?

Jag har en buske bredvid med ... eh... arosiabär? Kan de heta så? Den skulle gå att koka saft på, men jag har aldrig prövat. De smakar inte nåt särskilt råa och då tror jag inte på det. låter fåglarna få alltihop.

Lilla B sa...

Bloggblad: ser fram emot bilden på körsbärsträdet. Och den där busken är nog en Aronia. Den kan användas i hushållet - fåglarna blir säkert jätteglada om du inte plockar av bären.