tisdag, september 19, 2006

På begäran av läsekretsen!


Gigantiska potatisar, siamesiska tomater och obscena morötter. Allt kan vi se i lokaltidningarna vid den här tiden.

Här presenteras

Lilla B:s gröna Freak Show

Herr Cosmos uppträder. Bilden tog jag tidigt i morse och nämnde herre stod då alltför framåtlutad i rabatten. Jag fick staga upp honom med en bambukäpp innan fotograferingen.
Han tyckte inte riktigt om det men fogade sig.

För den oinvigde kan jag berätta att Herr Cosmos är den dill-lika figuren. Han och hans bröder och systrar blir meterhöga och lite till. Denne ärade herre mäter 172 cm.

Det har varit en fond av stockrosor mot den faluröda väggen. Jag har klippt ner en stjälk där det nu finns en glugg. Bara som förklaring till den till synes fula kompositionen...

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gissade att rosenskäran såg ut så där... nånstans ligger oanade kunskaper i lager.

Linda sa...

Du skulle tagit plats i gluggen så att vi hade haft något att jämföra längden/höjden med ;)

Lilla B sa...

bloggblad: fast EGENTLIGEN skade ju inte se ut så här!!

Lilla B sa...

lindalotta: haha!

Lena sa...

Ståtlig herre!

Lilla B sa...

panter: men egensinnig!!

Anonym sa...

Tycker att din Cosmos är häftig.

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Kul att du tycker det! Men visst är det konstigt?

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Där slant jag som vanligt för kvickt med fingrarna på tangenterna. Det konstiga är ju inte att du tycker att det är kul. Det knepiga är hur de kunnat bli så höga. Jag har några överblivna ex som jag satte i kökslandetpå försommaren. De är också jättar.

Anonym sa...

Du kanske har magi i jorden...

Anonym sa...

Du kanske har magi i jorden...

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: snudd på, iallafall