fredag, november 23, 2007

Julinsamling

I morgon förmiddag blir det hårda bud. Iskalla.
Jag ska skramla med Röda Korsets insamlingsbössa igen. Det gör jag mer än gärna.
Men den avskyvärda kylan!
Att stå utomhus, nästan stilla, i novemberkyla kräver kläder i många lager.
Särskilt för en fryslort.

Jag står helst utanför Systemet. Nästan alla lägger pengar i min insamlingsbössa.
Och nästan alla stannar till en stund och pratar lite.

Det finns många seriösa insamlingsorganisationer. Röda Korset är en av dem.

8 kommentarer:

FO - 2 sa...

Lykke til med runden! :)
Du får kle godt på deg.
Ett fint formål.

God helg til deg! :)

Lilla B sa...

ida: Ja, jag behöver verkligen många lager! Återkommer om jag inte frusit ihjäl!! :)
Trevlig helg själv!

l*eva sa...

brrrrrr...tittar man ut här, där jag bor...tror jag inte ens att *ångorna* från Systemet skulle kunna värma en.

Håller också med om, att RK är en bra organisation!!!

Anonym sa...

Brrr, här är det -11 just nu, kl 9:20.

Vi väntar besök, annars hade jag åkt ner och lämnat lite slantar och sagt hej. =)

Lilla B sa...

l*eva: Svinkallt här också. Tror nog att det få bli glögg efteråt.

Lilla B sa...

ellis: Jag håller på att göra mig klar. Ska stå från 10.00 och en timme framåt.
Jäkligt synd att du inte kommer. Men nog behöver ni väl lite glögg??

Anonym sa...

Ja det vore gott att värma sig med idag. Fast jag tror du behöver det mer. =)

Jag måste städa och plocka undan datorer och härja. Annars kunde jag sympatifrysa en stund. :-)
En annan gång!

Lilla B sa...

ellis: Jag handlade igår för att vara säker på att ha en pava glögg hemma till aw.
Synd, att du inte kunde komma - men det blir fler tillfällen.
Ha det gott!