onsdag, november 28, 2007

Inställt

Det blev en kväll i skogen istället för en på krogen. Sorgligt.

Har under ett par års tid arbetat i ett projekt som avslutas på fredag. Idag skulle vi som hållit i trådarna träffas för en sista kväll med gänget. Åh, så jag sett fram emot den här kvällen.

Morgonen bjöd på -12 grader och klart väder. I eftermiddags kom snö sedan regn. Folk trillade, bilar sladdade och Vägverket varnade.

Jag fegade ur och ringde återbud. Vågade inte köra 10 mil i halkan och på smala slingriga vägar.
Det var kanske inte att fega ur, det var kanske ett klokt beslut.
Men trist.

14 kommentarer:

beerbelly sa...

Tycker du gjorde rätt men förstår om det känns tråkigt förstås. Verkligen otur med vädret. Har ju ändå varit ok flesta dagarna i novmeber?
Hoppas du får/har en bra kväll ändå.

Lilla B sa...

beerbelly: Riktigt surt känns det... fast det vore värre att vakna på sjukhuset. Nog har de flesta dagarna varit bra eller hyggliga resdagar. Såg väderprognosen att morgondagen inte skulle bli bättre. Lekte med tanken att inkvartera mig på hotellet. Men då skulle jag bara skjutit halkresandet en dag framför mig.
Kvällen blev hygglig ändå. Fast inte som jag hoppats på.

Rosengeranium sa...

Jag vet precis hur det känns, men jag är glad att du stannade hemma. En vecka (eller ännu längre) utan LillaB-bloggen vore horribel!

Lena sa...

Tråkigt,men vist. Hala vägar ska undvikas om det är möjligt.

Lilla B sa...

rosengeranium: Det var mycket vänligt sagt! Så glad jag blev så här på morgonen.
Har nog blivit lite bloggberoende vill jag påstå. Det är kul att läsa andras bloggar och roligt att fundera ut något att skriva själv.

Lilla B sa...

panter: Det är ett elände med halkan. Och vår viltrika trakt gör inte saken bättre. Två av mina arbetskamrater har krockat med rådjur på resor till jobbet inom ett par veckor.

FO - 2 sa...

Fornuftig og trist ja.
Været råder man ikke over.

Lilla B sa...

ida: Nä - vädret rår vi inte över. Dessvärre. Annars skulle jag låta solen lysa här och ha 24 grader varmt.

Anonym sa...

Helt rätt beslut.
Även om man själv kör vettigt, så finns det så många andra som blåser på som vanligt, trots vansinnigt halkigt underlag. :(

Här nedanför gasar de på som vanligt, vilket i de flesta fall verkar ligga närmare 120 än 70...

Anonym sa...

Nu faller det snö istället för isregn här hos mig - förhoppningsvis drar det ner till dig med!

Lilla B sa...

ellis: Jag såg sandbilen på avstånd men den kom aldrig hit till oss.
Liten kärring i skogen kan gott bryta benen, alltså....

Lilla B sa...

ellis: Det får vi hoppas på. Jag var ute nyss och det var isregn.

Anonym sa...

Ring affären/affärerna och be om hemkörning? :)

Lilla B sa...

ellis: Jäkla bra idé! Tack!!