torsdag, oktober 30, 2008

Utmaning 7

Hanna har utmanat mig. Det är inte lätt det här, Hanna, men här är mina svar:

1. Särskrivningar gör mig näst intill skvatt galen. Det är fasligt irriterande att läsa sådana och jag stör mig löjligt mycket på dem. Herregud.

2. För runt 20 år sen bestämde jag mig för att aldrig mera öda tid på att sy i dragkedjor. Lämnar sen dess alltid bort sånt jobb till de som kan. Jag är usel på att sy. Sämre än någon kan ana. Det är totalt meningslöst att försöka få till en snyggt isydd dragkedja. Jag blir bara så ilsken att självantändningen ligger nära.

3. Tycker om god mat. Gräddsås. Mört kött. Ack, ja. Det är verkligen en fröjd med mat. Potatisgratäng är en prima följeslagare. Och ett eller annat glas rödvin. Inte dumt alls.

4. Jag har inget färgsinne. "Det ser du väl att det skär sig..?" Nä. Det gör jag inte. Lider inte ett dugg heller. Men när jag ska handla kläder brukar jag fråga expediterna till råds så jag inte i onödan ser ut som en fågelskrämma.

5. Är nog egentligen väldigt osocial av mig. Säg Grupparbete och jag vomerar.

6. Dimma och mildväder på vintern tycker jag betydligt bättre om än snö och sol. Vi är nog inte många som tycker så har jag förstått. Men så är det i allafall. Mera slask åt folket!

7. Har nog gått miltals i skogarna för att få nöjet att träffa på en varg. Än så länge har jag inte stött på någon. Det mest sannolika är att vargen både sett och hört mig långt dessförinnan och dragit ända bort till värmlandsskogarna.

Den som vill nappa på listskrivande kan väl göra det:
Vad säger ni Frukostflingan, Ruben, Kirsti och Lullun? Hänger ni på?
Sju namn skulle det vara. Men på min blogg bestämmer jag.

Som åttonde punkt skulle jag förresten gladeligen kunna skriva att jag gillar att bestämma.

De regler som gäller är:

  • Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
  • Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
  • Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
  • Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detta tål verkligen att tänka på. Men punkt 1 kan jag utan vidare planka från dina svar. Har skrivit många syrliga kommentarer om särskrivning här på bloggarna, men jag har ångrat mig i sista stund - och inte tryckt på ENTER. Man vill ju inte vara taskig mot de "mindre bemedlade"!! Dessutom stavar jag, Ruben, inte alltid rätt ... /Ruben

Lilla B sa...

ruben: Visst kan du väl krafsa ihop några sanningar om dig själv? Man behöver ju inte rota alltför djupt i själens mörker utan skumma lite lätt på ytan.

Anonym sa...

Nu har jag länkat. Tänk att sär skrivningar kan göra mig galen också.

Lilla B sa...

hanna: sär skrivningar är verkligen otäckt:)

Frukostflingan sa...

Tackar för utmaningen, det är svårt att motstå sådant, men det visste du säkert... ha, ha!

Lilla B sa...

frukostflingan: Ser fram emot ditt inlägg!

Lullun sa...

Men visst hänger jag på!! :-) Pga tjänsteresan är jag dock smått oförskämt sen med att komma hit in och titta. *hihi* Inom den närmsta veckoan kommer du dock att se mina svar på min blogg! :-)