söndag, oktober 07, 2007

Flogsta i mitt hjärta


Färd till Flogsta i Uppsala idag och leverans av en begagnad cykel till sonen.

Det härjar cykeltjuvar i Uppsala. En stal hans hoj utanför institutionen. Visst blir man förbannad!?


Studentbostadsområdet Flogsta hade ett riktigt uselt rykte när Husbonden och jag bodde där på 70-talet. Ja, det berodde inte på oss - tro för all del inte det. I Flogsta skulle en student med självaktning inte ens kunna bo så eländigt långt ute på prärien som det låg. Och inget roligt skulle man kunna ha därute, heller.

Ryktet var bort i tok fel! Många roliga minnen har jag därifrån. Väldigt många.

Bilden är tagen från sonens hus bort mot det där vi bodde. Sjätte våningen i huset med orange färginslag.

Det klappar hjärtat ännu lite extra för.

Men Flogstavrålet hade inte uppfunnits då.


4 kommentarer:

Lena sa...

Japp, så var det, så jag bodde inte där, utan på Börjegatan. Att jag valde bort Flogsta berodde mest på att det låg för långt bort om man, som jag, hade hund, måste ju hinna hem under dagen. Hmm, tror inte jag har varit på besök i Uppsala sedan i slutet av 80-talet... det är verkligen länge sedan.

Lilla B sa...

pnater: Börjegatan. Dit gick jag på MVC!

Aina sa...

Hei og takk for besøket. Alltid hyggelig med nye bekjentskaper så jeg lagde link til siden din så finner jeg veien tilbake senere også. Du har mange fine bilder i bloggen din og tydeligvis "grønne fingre" :-)
Ha en fin uke.
Klem fra Aina.

Lilla B sa...

aina: Välkommen hit! Fingrarna är rätt gröna men nu när vintern nrmar sig skiftar de till vitt som snö. Gillar inte kylan.
Trevlig fortsatt vecka!