fredag, april 13, 2007

Lyckad dag

Nu är de inköpta, penséerna. Småblommiga och nästan enfärgade. Fasligt fina.

Sonen som fyllde 20 år förra veckan hade önskat sig ett litet citrusträd. Den önskan gick att uppfylla idag - hittade ett exemplar jag blev nöjd med.
Jag blev överraskad över hans önskan. Lite ovanlig var den allt.
Klart att mamma letar sig halvt fördärvad.

Såpan inköptes också. Den jag skall ha till växthustvätten.

ALLT flöt bra idag. Jobbet först och sen det andra. Penséerna fina, jorden hemfraktad, citrusträdet hittat och såpan redo.
Och det ska vara fredagen den 13.
Otursdag? Åhnej.

10 kommentarer:

Lena sa...

...nästan enfärgade.. lite mer kan du väl avslöja.

Citronträd, fönsterträd, växter, det måste var den gröna genen.

Anonym sa...

Kul med en kille som gillar växter och dessutom vet vad han vill ha för sort! Han brås nog på mor sin?

Lilla B sa...

panter: Jo, ser du det är nog så att jag beskriver färger ungefär som Grieve gjorde det. Skrev först att den ena sorten är citrongulvit och den andra mörkblåviolett. Men det såg så dumt ut att jag raderade rasket. Men sådana är färgerna iallafall!

Det märkliga är att gossen inte tidigare visat något påfallande grönt intresse.
Allt kan bättra sig, det är då ett som är sant.

Lilla B sa...

pallas: Jag blev mäkta förvånad över önskningen. Men å andra sidan skötte han alla mina skott och småplantor när jag var bortrest under påsken. Och de hade växt till sig alldeles förträffligt.
Man vet ssannerligen inte allt om sina barn.
Det är ju definitivt bättre att lämna några gröna fingrar i arv än uselt lokalsinne och rakt hår :)

Anonym sa...

Vilken turdag! Kan inte stämma det där med "den 13:e"..
Jag skrev min förra kommentar i fel inlägg hos dig.. Den i förra inlägget skulle hit.. Beror säkert på otursdagen..!:)

Lilla B sa...

kirsti: Jag skall skutta iväg och läsa hos dig.

Såna småförtretligheter som felplacerade inlägg faller inte under Otursdagen. De går i filen Shit happens.

Linda sa...

Håller med dig, idag har det varit en bra dag :)
Så härligt att penséerna är på gång!

Lilla B sa...

lindalotta. En mycket lyckad dag!

Anonym sa...

Gröna fingrar är absolut att föredra framför dåligt lokalsinne! Men rakt hår är väl fint? (Tycker jag som har lockigt...)

Lilla B sa...

pallas: det är alltid grönare på andra sidan staketet....