lördag, april 28, 2007

Lördag

Förmiddagen ägnades åt ideellt arbete. Det är insamlingshelg för Röda Korset och jag har stått med skrammelbössa utanför ortens systembolag.
Det är absolut bästa platsen.

Många trevliga och glada personer lägger stort som smått. Bästa farten in hade en man som inte är från orten. Jag känner nästan alla invånarna, nämligen, så det kan jag uttala mig om.

Han parkerade sin Jaguar, snabbade på över vägen och snubblade rätt in i affären. Allt gick bra och det blev glada miner lite överallt.

Nordanvinden var eländig och när mitt pass var slut var jag stelfrusen.
Skönt att åka hem, äta lite och sen gå ut i växthuset.

Det kan man läsa om här.

Det här inlägget är nr 500. Jösses.

4 kommentarer:

Lena sa...

Vad skönt att folk lägger pengar. Är systemet bästa platsen för att många ska dit eller för att de känner att ska de handla alkohol så borde de kunna avstå en slant till Röda Korset?

500 - det går undan! Grattis eller vad säger man?

Tankevågor sa...

Just nu pågår en insamling för att "Rädda mammorna" ute i världens utsatta hörn såg jag i mail från Röda Korset...

Jag tycker Röda Korset har gjort det så enkelt att bidra eftersom man alltid kan smsa med sin mobil till pågående insamling och skänka 50kr.

Hoppas du fick in mycket pengar utanför systemet!

Lilla B sa...

panter: Bådadera. Många säger att har de råd att köpa sig något gott inne på systemet så har de också råd att lägga lite i insamlingsbössan. 500 inlägg - det gick fort och snart är bloggåret tillända

Lilla B sa...

londongirl: Röda Korset har föryngrat sitt uttryckssätt och sina metoderför att få in pengar. De grundläggande värdena och inriktningaarna är förstås kvar.

Det bara ramlade in mynt och sedlar. En frågade om jag tog emot euro också. Visst - det är lätt som en plätt att växla in.