måndag, april 16, 2007

Länktåget

Fick en förfrågan om att koppla ihop mig och tuffa vidare med Länktåget. Det kör runt massor av tåg i Bloggriket har jag sett. Visst blev jag lite smickrad av att hoppa med. Tack snälla Kirsti för din vänlighet att bjuda mig med.

Läste sen vidare om systemet med länktåg både hos Bloggblad och hos andra. Om det är något farligt med länktågen kan jag inte ta ställning till, dvs om de kan räknas som spam, men de är lite för mycket kedjebrev för att jag skall vilja lägga ner tid och kraft.
Men tack ändå för inbjudan.

Så sur jag verkar....

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker inte alls att det är surt. Tiden är värdefull och man ska ta väl vara på den, inte göra saker man inte har lust med.

Jag hoppas det var en fin konsert igår. Jag hade tyvärr inte tid att gå.

Anonym sa...

Man kan kanske inte kalla länktåget för spam. Men jag ångrar själv att jag hoppade på, eftersom man faktiskt riskerar att trilla ur Googles indexering för att man klassas som en så kallad "länkfarm" när man klistrar in så många länkar på en gång.
I övrigt måste jag säga att jag gillar att läsa om dina trädgårdsprojekt - önskar att jag själv hade mer tid att greja där ute…

Anonym sa...

Hej, jag är reporter på Eskilstuna-Kuriren och söker en trädgårdsbloggare som bor i Eskilstuna-trakten! Känner du (eller någon annan som ser det här) möjligtvis någon sådan? Mvh, Helen Lindhe

Anonym sa...

Nä, du verkar inte sur!!! Och jag förstår dig fullständigt! Var själv först skeptisk.. men länkarna verkade bra så varför inte.. (Det där med Googles indexering hade jag ingen aning om!)
Ta det bara som ett tecken på att jag gillar din blogg och tyckte andra kunde få chansen att hitta till den..:)
Jösses, vad flitig du är i trädgården.. Jag har just nu fullt upp med att hålla koll på vilka flyttfåglar som anländer.. Storspov är dagens höjdpunkt! :)

Lilla B sa...

Ellis: Konserten var makalös. Musikerna fick stående ovationer. Och det var fullsatt! Kan du tänka dig det? Fullt till sista plats. Träffade din gamla fröken IS och pratade med henne i pausen.

Lilla B sa...

stellan: Ja, det var så det var. Länkfarm, hette det och risken var att slängas ur Googles indexering.
Är det verkligen så tro, eller är det en bluff?
Välkommen hit till min trädgårdsblogg!

Lilla B sa...

Helen Lindhe: Jag har inte pejl riktigt på var bloggarna bor. Några vet jag men inga runt Esilstuna.
Synd att du inte skriver för Nerikes Allehanda :)
Jag gör ett inlägg och efterlyser en trädgårdsbloggare till dig!

Lilla B sa...

kirsti: Skönt att du inte tog illa upp.
Visst blev jag glad över att du tycker om bloggen och vill sprida den! Jätteglad, till och med.
Växthuset är min ögonsten och fliten är lika mycket arbetslust.

Anonym sa...

Nä det däringa tåget kändes fel från början så jag vågade inte hoppa på det. Jag flyger hellre.

Bloggblad sa...

Nej nej - inte sur. Fast jag måste erkänna att jag nästan förväntade mig en del sura kommentarer när jag skrev som jag gjorde.

Lilla B sa...

Men snälla goa Slottsträdgårdsmästaren: Tänk på koldioxidutsläppen! :)

Lilla B sa...

bloggblad: jag kände som du och blev styrkt i tankegången. Men visst är idén att sprida vidare bloggar man gillar bra. Man kan ju länka till dem i texten istället när det faller sig naturligt.

Anonym sa...

Oj....glömde!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: :)