måndag, augusti 28, 2006

Vatten överallt


Det har regnat rejält senaste tiden. Bra för marken, för sinande brunnar och för träd och buskar. Men inte riktigt för humöret...

Tänker på dem som måste ut i vilket väder som helst i jobbet. Att inte kunna välja bort regniga dagar. Vi odlaramatörer kan säga: "Skitväder - jag rycker upp ogräs i morgon istället. Sätter på en kanna kaffe istället". Så bra man har det.

Vattenbilden har jag tagit från hamninloppet i Falkenberg ut mot Danmark. Jag tycker om att se hur havet och himlen möts.

6 kommentarer:

l*eva sa...

Vilken oerhört VACKER Bild!
Lyrik!

Anonym sa...

Oh, så vackert!
Man blir nästan lite nostalgisk. Jag är ju född vid kusten.

JULIEK sa...

Ja det er utrolig flott å se når himmelen och havet møtes, tycker også mycket om det. Her har det varit veldig tørt lenge så jeg blir glad for en regn skur, men snart blir det vel for mye av det også.

Lilla B sa...

Eva: tack så mycket.

Lilla B sa...

anonym: det var en nostalgitripp även för mig. Återvänder så ofta det går

Lilla B sa...

julie: Ni kan gott få av allt vårt regnande. Här har det kommit så vi är mer än nöjda.