lördag, augusti 26, 2006

Skördefest


Fast inte hos mig. Om man inte tycker det är helfestligt att dra upp morötter, förstås.

Den Stora Skördefesten går av stapeln idag i Grythyttan. Lite längre ner i bloggen finns några bilder och text om Måltidens Hus och trädgården som hör till.

Var tillbaka och tittade på den när solen sken för ett par dagar sen. Trädgårdsmästaren skördade basilika för fullt inför skördefesten. Och drog upp i mitt tycke obefintligt ogräs.

Tack för att jag fick ta en bild på dig!!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

*morrar* Allt i mitt grönsaksland har torkat ut/skrumpnat/dött. Utom ogräset... För länge sen.

Lilla B sa...

bloggblad: inte mycket att hålla skördefest på, om man så säger....

JULIEK sa...

Så herligt med en stor skørdefest. Det skal jag også ha nær jag får meg væksthus, en gång i framtiden : )

Lilla B sa...

julie: Ett bra sätt att avsluta skördesäsongen med. Lycka till med växthuset. Köp gärna det där norska som jag rekommenderade. Det fungerar kanonbra.

Linda sa...

Då får jag väl ut och klippa lite rabarber, de är ju gigantiska och säkert inte så goda...

Lilla B sa...

lindalotta: du kan ju vifta lite skojsigt med bladen. För själva feststämningens skull :)

Linda sa...

LIlla B: *ler* Jodå, här ska viftas!