söndag, juni 01, 2008

Söndagskväll i sommarmånaden juni

En summering av helgen som gick.

Alla frön är sådda. Potatisen är i jorden. Dahliorna är utplanterade och chiliplantorna har fått större krukor.
Lindalottas båda änglatrumpeter har flyttat ut i växthuset.

Födelsedagsfirande är över och grillen är slut.
Jo - riktigt slut. Röret själva grillen står på var mera sönderrostat än jag någonsin trodde. Hela kalasets grillprocedur skedde på en svajigt gungande grill - hur skulle det avlöpa? Det gick prima.

Inte det minsta lilla mygg sök upp i kvällningen och störde.
Där satt vi och gonade oss med allehanda gott men flugsnapparen hade inte ett endaste mygg att snappa.
Stackarn.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Stort GRATTIS i efterskott!! Bilden med spaden visar ju redan tidig talang ;)

Kramar

Bloggblad sa...

Jag har fått ner frön i första sålådan i alla fall... senare än någonsin... Men i morgon när allra sista slutkorrekturet är ivägskickat - då börjar mitt fria liv. (För några veckor...)

Anonym sa...

Låter härligt!
Vilket underbart väder vi haft hela helgen! +28 i skuggan här idag! Mamma mia!
Jag har tyvärr mest suttit inne och pluggat i helgen, men NU, nu är jag klaaaar och himmel vad jag ska NJUTA av sommaren nu! :-)

Lilla B sa...

dubbelörnen: Tackar så mycket! Tycker att bilden är synnerligen passande :)

Lilla B sa...

bloggblad: Allt har sin tid - det är ju känt sen ett par tusen år tillbaka. Se till att hålla såden fuktig så kommer det att spruta upp grönsaker ur jorden.

Lilla B sa...

ellis: Ofattligt att sommaren är här när vi fick snö den 17 maj. Vinterjackan åkte fram den dagen. Hu.
Nu är det skönt och att kvällarna är både ljumma och myggfria är tacknämligt.