lördag, mars 29, 2008

Inställd trädgårdsmässa

Hade tänkt att åka till Örebro och titta på trädgårdsmässan idag. Det var flera år sen sist. Slutade gå eftersom jag tyckte det var på tok för mycket prylar och pynt till trädgården. Droppen var en rackarns stor fritidsbåt insläpad på mässområdet. Tänkte att den gång jag har en sjö i Hjälmarens storlek i trädgården kan det kanske bli aktuellt att återkomma på mässan. Är man en grinig kärring, tro? Ja.

Mässan är nu flyttad till ett nytt område och eftersom jag bara är liiite långsint så kanske ett besök kunde vara trevligt.

Men icke. Det blev inget alls med det. Och det beror på att ögonen är ännu rödare, förkylningen ännu värre och huvudvärken i en klass för sig. Detta elände är inne på nionde dagen och tycks bara bli värre.
Om jag kunde skulle jag strypa virusarna en efter en.
Ja, jäklars, det skulle jag.

12 kommentarer:

Lena sa...

Stackars dig! Nu måste det väl ändå vända?!
Hoppas att tillfrisknandet , när det väl kommer, går snabbt.

Bloggblad sa...

Jobbigt. Jag är av med min förkylning, har märkt att jag två gånger blivit fortare bra sen jag i höstas fick andningsmassage och lärde mig en - för mig - ny typ av andning, dvs att jag koncentrerar på total utandning för att sen fylla tomrummen med ny luft.
Om det nu är det... men förr tog förkylningar ett par veckor, nu har de tagit knappt en vecka de senaste två gångerna.

Men själva massagen är en helvetisk plåga...

johanna sa...

oj är det så länge. min sjuklighet är på fjärde dagen o bättringsvägen. det brukar inte vara så långrandigt men desto värre de få dagar jag är sjuk.
hoppas du kryar på dig snart!

Marina sa...

Men så trist! Hoppas det vänder nu då, det borde det ju göra annars får du nog gå till farbror doktorn.

cS sa...

Hrrmm, det kanske inte är en enkel förkylning. Om du är säker på att du inte är stålkvinnan så skulle du nog konsultera vårdcentralen på efte dagen (måndag). Om inte annat kan en så enveten infektion ge andra följder med. :-(

l*eva sa...

Rekommenderar också, ett läkarbesök!
Inte för att jag tror att själva besöket i sig är särskilt läkande, men...vissa efterhängsna bacillusker...kan, precis som - cs-skriver ge mindre skojsiga följder,så lite *friskhet* på burk eller flaska...kan nog vara befogat!
Hur jag mått de 6 sista månaderna, vet Du! :((

Anonym sa...

Fnissar åt ditt inlägg om Rooibos té (eller hur det nu stavas)...Gissa vem som gjorde samma manöver...Insåg en lång period då jag läst böckerna att mitt liv skulle bli så mycket lättare med den vanan...Dricker allt en tår sådant ännu men just nu har jag hamnat i Omega 3-tron...

Kramen från en (stundtals) lättpåverkad Malin

Tankevågor sa...

Usch det är lika illa här! Min förkylning har varat nu i två veckor och jag fattar inte hur mycket snor an kan snyta ut egentligen!!

Trist när man får ställa in saker pga av förkylningar.

Krya på dig!

Lilla B sa...

panter: Vändningen emotses. Helst NU!!

bloggblad: Jag har nog träffat på riktigt seglivade uslingar till virus. Eller vad det kan vara. Brukar inte bli förkyld särskilt ofta. Har inte hört om sån andningsmassage här i trakterna. Knådade de lungorna ur dig?

sericea: Det här liknar skit, ska jag säga! Brukar inte vara sjuk så tålamodet är på upphällningen.

marina: Ska nog överväga ett sånt besök om det inte är bättre i morgon.

cs: Stålkvinnan? Joho, du. Det är jag, det. Men just nu är stålet lite mört och jag överväger starkt att konsultera sjukvården. Så här kan man inte gå runt.

l*eva: Fy för sören att gå så i 6 månader. Jag har fått nog redan nu.
Man förvandlas inte till nån solstråle precis när huvudvärken håller i sig.

malin: JAg ser fram emot den dagen när lukt och smak återvänder. DÅ ska jag prova rooibosteet på riktigt. Än så länge ser det mest ut som rostigt varmvatten. Men sånt är säkert otroligt nyttigt också i dessa dagar...

londongirl: Visst är det otroliga mängder snor. Hinkvis! Örrk, så äckligt det låter. I fjorton dagar, säger du?! Då ska jag nog lägga ner gnälleriet direkt. Det här är tionde dagen för mig. Lite eländigt att jag kanske måste se fram emot fyra dagar till av den här sorten. Se fram emot var en direkt överdrift, förresten.

Anonym sa...

Vill bara sända en liten tröst för den missade mässan. I år hade de släpat in bilar istället för båtar. Plus en förfärligt massa prylar som inte har ett dyft med trädgård att göra. Dessutom var årets mässa troligen dyrare för utställarna eftersom flertalet av de små föreningar, som brukar vara den största behållningen, inte var där och visade upp sig.
GJ

Anonym sa...

Stackars Lilla B! Men du... jag har läst på flera ställen att mässan inte var så mycket att hänga i julgranen. Vet inet säkert själv eftersom jag inte var där, men jag tänkte att det kanske skulle kunna vara lite plåster på såren i alla fall.
Krya på dig-kram!

Lilla B sa...

GJ och Ronja: Det låter prima från en som inte kom dit! Men lite sorgligt för alla som tänkt sig något storartat. Jag förstår ärligen inte meningen med att släpa in båtar och bilar i trädgårdssammanhang. Ofta är de små utställarna mycket intressanta. Jag missade uppenbarligen inte något fantastiskt. Alltid något!