söndag, juli 09, 2006

Blommor och vin


En alltigenom trivsam kombination, tycker jag. Blommor och vin.

Idag slog kungsliljan ut tillsammans med de rödaktiga andra liljorna som jag tappat bort etiketten på. Fy så slarvigt av mig. Skäms lite grann.
Om någon vet vad de heter så tala gärna om det för mig. Har haft liljorna ett par år och de verkar stortrivas i växthuset.

Klämde ihjäl äckelmånga liljebaggar under försommaren. Det var det värt nu när jag ser och känner blomdoften. Tur att jag bara har en kungslilja. Hade nog blivit yr av doften annars.

Vindruvorna växer till sig och jag är rackarns flitig med sekatören för sommarbeskärning. Vino Nordica vill gärna bre ut sig och ta över annars. I september kommer vindruvorna att vara blå.

Här inne är det gott att sitta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skal ha meg ett vegg væksthus (har kun plass til det) neste år. Der inne skal jag ha en liten stol och ett bord. Och der vil jag sitte å drikke vin och se på mina vækster. Blommor och vin hør ihop. Man kan njuta av båda.

Lilla B sa...

Heidi: precis så! Mitt första växthus var litet men så byggdes det ut. Nu finns det plats för två små stolar och ett bord. Det är underbart att sitta där. Ensamstunder och fundera eller pratstunder med någon. Mycket trivsamt är det.

l*eva sa...

*...jag har sagt det förr och jag säger det IGEN...*

Åhhh...så Vackert!

Den riktigt "usla" Svenska Avundsjukan...härjar i mig!

Lilla B sa...

eva: jag längtade och suktade efter ett växthus i många år. Nu är det min favoritplats. Redan efter jul börjar jag titta i kataloger över vad som kommer. Sen är det mycket jobb att få det fint. Men roligt!! Mycket roligt.

l*eva sa...

I Tjeckien har vi ett växthus.
Planerna var Vilda,men...lite annat kom i vägen. :(