lördag, november 11, 2006

Mera tazetter

Funderar på om jag skall skaffa mig lite fler tazetter. Sju stycken står i glasskålen och den som inte fick plats där har jag satt i en liten fin glasvas. Julen är en dofthögtid och det blir kanske lite ynkligt med bara åtta tazetter. Jag slår till och köper några fler!

Apropå doftrika blommor satsade jag ett år på pingstliljor i växthuset. Tänkte mig berusande doft tidigt på våren innan den andra växtligheten kommit igång. Jag skulle sitta där med en kaffekopp, läsa lite, drömma en del och nästan bli lite yrslig av väldoften.

Jotack - blommade gjorde det. Doftade också. Några pingstliljor luktar gott. Men sextio stycken i ett växthus luktar KATTPISS. Det är sant!

Sätt aldrig sextio pingstliljor i ett växthus! Du kommer att ångra dig!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag är inte så glad i pingstliljor... Några knalligt gula påskliljor kan jag uppskatta, men sätter inga egna.
Kattpiss, det kan min ena Porslinsblomma lukta när den blommar som mest och det är INTE mysigt.

Lilla B sa...

lindalotta: nej minsann - odla blommor för kattpisslukten är inget vidare. Visste inte att porslinsblomman också kan uppföra sig så illa.