tisdag, februari 12, 2008

Steg och tulpaner

Skrev igår att jag tog en extra lång runda med mina stavar. Det var efter soprotningen, det.
Tidigare på dagen gick jag till handelsträdgården som finns på min arbetsort. Av en händelse fikade jag med trädgårdsmästarens fru på förmiddagen. Hon hade hjälpt honom att skörda tulpaner på morgonen.

Klart att jag gick en sväng på lunchen. Lika klart att målet var trädgårdsmästeriet.
Köpte mig ett stort fång nyskördade tulpaner.

När jag kopplade loss mig från stegräknaren i går kväll stod den på 19076 steg.
Jag är imponerad själv...

Men fötterna känns som om de vore fyllda av sockerdricka. Det bubblar i fotsulorna.
Den inre massagen, kanske.

Eller betyder det att man är kokt?

14 kommentarer:

Lena sa...

Att gå långt är onekligen ett sätt att få igång blodcirkulationen och förbränningen, så du är kanske...stekt? Skämt åsido, det var en imponerande samling steg.

Nyskördade tulpaner det låter det väldigt fint.

FO - 2 sa...

Nesten 20 000 steg!!!??? BRA! :) Nesten uvirkelig bra! ;)
Du får passe på så du får noen reale pauser innimellom. "Fika" litt. Det er ett vakkert svensk ord. Som ikke alle nordmenn forstår.... ;)

beerbelly sa...

Starkt jobbat. Hehe tror det låter som läge för ett fotbad eller högläge. Kokt hoppas jag inte :)
Ha en superdag stegandes. Ska försöka gå lite jag med .. kanske kan komma up i 1-200 åtminstone.

Anonym sa...

Pirrningar i fötterna - det låter som zonterapi. Det blir ännu bättre om du går barfota på grusgångarna (apropos gruset i pytten). Men du kan ju vänta tills det blir lite varmare.
GJ

Lilla B sa...

panter: Kommer osökt att tänka på "då är det kokta fläsket stekt.." :)

Lilla B sa...

ida: Men idag får jag sota för de många stegen. Fötterna ropar : VILA, VILA!
Fika= dricka lite kaffe. Du förstod iallafafll, va?

Lilla B sa...

beerbelly: Det är läge för bådadera, fast inte på samma gång!
VA?! Har du inte skaffat dig en stegmätare än?
"I dare you!
I dubbeldare you!! "

Lilla B sa...

GJ: Gå på grusgångar är vidrigt. Ryser bara jag tänker på det.
Men å andra sidan tror jag inte heller att det vore direkt skönt att trava runt i pyttipanna heller.

Anonym sa...

Bra jobbat! Jag har inte kommit upp till det idag, fast jag går till jobbet

Lilla B sa...

rosalia: En stegräknare är verkkligen bra att ha! Men fötterna har fått sig en duvnng -de gör rätt ont.

Anonym sa...

Jädrar!!! Äntligen har jag hittat tillbaka till din blogg (gav mig 17 på att googla fram den)och vad läser jag? Nästan 20000!!! Ja jisses, jag har inte haft "min" på mig på ett tag och faktum är att latmasken verkar vara allergisk mot mätaren och håller sig borta om den sitter på... så fort jag glömt den så kryper han fram...;)

Lilla B sa...

LK: Välkommen hit! Latmask hos dig?! Det tror jag inte för ett ögonblick på. Däremot försöker jag med mina steg trampa ihjäl den hos mig. Men jag har jäkligt ont i fötterna...
tur att man inte är en tusenfoting iallafall.

FO - 2 sa...

Forsto det ja. Har fikat med noen svensker. ;) Det er ett vidunderlig vakkert svensk ord! ;)

Lilla B sa...

ida: Vi använder ordet mycket flitigt. Fikar gör i ständigt och jämt.
Men det är ju gott och trevligt.