måndag, februari 18, 2008

Pyttdramat går vidare

Alldeles nyss ringde Pyttdamen.

Hon har väl öppnat sin mailbox och läst min finstämda inlaga till fabriken. Hon bedyrar att ett förfrankerat brev skickats till mig redan förra veckan. Kunde inte begripa vart det tagit vägen.
Idag går det iväg ännu ett med posten.

Hoppas att hon inte fäster det på samma snigel som förra gången...

Uppdaterat

På eftermiddagen ringde Pyttdamen på nytt för att varsko mig om att hon inte fått iväg brevet.
Onsdag är dagen då det förfrankerade Pyttbrevet skall anlända. Det är det senaste budet.

Tror att det hade varit bäst om jag bara fått en adress och själv skickat iväg stenbiten och koden. Då hade historien varit slut nu. Tror jag...

6 kommentarer:

l*eva sa...

hhhmmmmm...var det inte jag, som skrev något om 20 år...för posten...att komma fram?

Lilla B sa...

l*eva: jo - det var det.
20 år. Så långt räcker inte mitt tålamod. Det räcker till i morgon.

beerbelly sa...

Hehe någon som verkligen tror att hon skickat ett kuvert?
Lycka till med den nya snigeln och ha en bra dag!

Lilla B sa...

beerbelly: Haha inte jag iallafall :) Men nu lär hon ju få göra det.
Jag är som en igel. Passar bra om företagsförsändelsen är som en snigel.
Nä - usch, då dåligt...
Ha en bra dag i Storbyn!

Nollan sa...

Inte fått iväg brevet, hur svårt kan det vara?! Sedan kan man ju undra om hon menar det som redan borde varit hos dig eller det som kanske kommer på onsdag. Ibland får man nästan hoppas att människor gör sig dummare än de är, annars är det dags att bli orolig på riktigt. Snigelpost var det...
Ha det så bra medan du väntar!

Lilla B sa...

nollan: Att få att vänta längre än i en vecka på utlovat brev är rätt uselt. Bedrövligt, till och med.
Ha det gott själv!