torsdag, februari 28, 2008

Oväntat möte


Stannar till vid sjön. Solen har gått upp och isen täcker sjön. Det är alldeles lugnt och stilla. Jag går över vägen och ner mot sjön. Tar några bilder, andas in den kyliga morgonluften och går tillbaka.

En stor rackarns bil kommer ut från en pytteliten skogsväg. Den tvärstannar, dörren öppnas och en kvinna kastar sig ut. Jag hör att hon hojtar till.

Jäklars, tänker jag. Här är det nån som behöver hjälp.
Hör att hon ropar mitt namn!

Det är en gammal arbetskamrat. Vi har inte setts sen jag bytte jobb för några år sen.
Otroligt. Och roligt.
Jag fick ta en bild på henne och lägga ut på bloggen.

Bilden jag tog på sjön kommer i morgon.

4 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Vad jättefina bilder på skolplanscher du hade. De är verkligen en skatt!

FO - 2 sa...

Ett koselig møte. I veldig vakre omgivelser!
Ønsker deg ei god helg, kjære deg! :)

Lilla B sa...

jill: De är verkligen fina de gamla plascherna. Välgjorda och välanvända.

Lilla B sa...

ida: Så otroligt oväntat var mötet. En finfin start på en lång arbetsdag.
Önskar dig en skön helg!