fredag, april 11, 2008

Insamlingen slutförd


Är man en bag-lady, månne? Skulle tro att folk på arbetsorten anser det. Igår eftermiddag släpade jag en sopsäck till bilen. Det är ju en sak om säcken är svart och tom men den här var helt genomskinlig och full av mjölkpaket. Det stod nog helt klart för omgivningen att någons högsta önskan är att bära hem tomma, ej ihopklämda mjölkkartonger.

Tja, vad ska vi annars roa oss med i skogarna...

Nu ligger den iallafall i växthuset och jag ska fylla upp kartongerna med jord. Brukar alltid plantera om lite för många tomatplantor. Visserligen ger jag bort en hel del men jag ska verkligen tänka mig för i år. Tror jag.

Bilden visar lite av föregående års skörd.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

mmm solvarm tomat plockad direkt från plantan det är gott det :)

Lilla B sa...

beerbelly: Tänk att något kan både vara gott och nyttigt. På samma gång!

Bloggblad sa...

Jag gissar att de gissar på en yrkesskada... :)

Lilla B sa...

bloggblad: Hihi - du kan ha rätt! Tänkte inte på det :))

Hannele på Hisingen sa...

Hahha :)

Lilla B sa...

hannele: Vad gör man inte för att ge tomaterna en bra start!

Anonym sa...

Jag vill tips om något jättegot som man kan göra av tomater.
Värm ugnen till 175 gr, dela tomater och fördela i en olivoljesmord form. Låt stå i ugnen i 20-25 min. Ta ut och fördela riven mozzarella och basilika över. Servera till grillat kött eller fisk. MUMS !!!!

Lilla B sa...

anonym: Tack för tipset! Det lät supermumsigt!