tisdag, april 22, 2008

Fådda blommor

20 kommentarer:

cS sa...

Vilken fin vitsippsbild. Alltid lika förundrat vackert med dina sjöbilder (förra inägget)

l*eva sa...

...backarna är klädda i en vit ton...igen...men den här gången absolut och med råge-njutfullt.

Men utan strumpor och skor-får Ni inte gå...säger mor! :)

Anonym sa...

Såååå fina!

Dubbelörn sa...

Det finns inget bättre el som värmer ett hjärta mer än just såna där fådda blommor... *ler*

Kramar

Anonym sa...

Kommentarer överflödiga!!!!!!!!
GJ

Anonym sa...

Hejsan Lilla B!
Va skoj att du följer min och Henke´s blogg! =)
Och tack för din fina komentar den värmde verkligen! =)
Hoppas du får en bra fortsättning på dagen!

beerbelly sa...

Fina fådda blommor :)
Ha en bra vår kväll.

Linda sa...

De är verkligen fina!

Anonym sa...

Det är enda gången som jag egentligen tycker det är ok med vitt på marken..finns inget underbarare och minns att jag skrev om vitsippedoft i vintras och nu är de här...
Har varit goa dagar ett bra tag nu men har jobbat och fått nöja mig med de långa lite vårsvala kvällarna...men är helt underbart det också...
Har varit en något frustrerande kväll här hemma då vi ordnat med sonens kalsongförsäljning på nätet...vi har vägt kalsingar på en gammal hushållsvåg och räknat på portot..."ung företagsamhet" kallas det säger de "lärde"...men vet é sjutton vem som är mest företagsam...ja ja...såg kul ut då han knökade ner ett par i den lilla vågskålen som vi med spänning såg hamna på 75g...

Kramen från Malin

Lilla B sa...

cs: Vitsippor är en bild av våren själv!
Roligt att du tycker om mina sjöbilder.

Lilla B sa...

l*eva: Snövitt utan snö, menar du. Så ska det vara.
Strumpor? Ja
Skor? Ja
Långfillingar? Nej.
Nu är det vår.

Lilla B sa...

ellis: Ja de är vårligt fina. Vitsippor i en vas är fint. Vitsippor i ett hav på marken är makalöst vackert.
Blommar de uppe vid Hörkens kyrka, tro? Där är det magnifikt.

Lilla B sa...

dubbelörnen: Fådda blommor av vilken kaliber som helst värmer. Från de halvklämda tussilagona som en barnahand tryckt ihop till en fantastisk floristskapelse

Lilla B sa...

GJ: :)

Lilla B sa...

mamma milla: Jag tycker verkligen att ni är fantastiska, både du och Henke. Tänker fortsätta läsa hos dig.
En fin dag önskar jag dig också!

Lilla B sa...

beerbelly: Tack för det! Ha det gott i Storbyn. Våren har väl kommit mycket längre där (säger jag mycket avundsjukt)

Lilla B sa...

lindalotta: Ja, det är jättefina.
Änglarna står på fönsterbänken här och verkar ha klarat av transporten. Ingen tillväxt syns än, de får väl ha lite tid att rota sig på ett nytt ställe.

Lilla B sa...

malin: VA? Säljer han ut sitt kalsongförråd?!
Jag skulle kunna skicka med några långkallingar, fast de är rätt nötta efter vintern. Och nog väger de mer än 75 gram. Åtminstone med mig i...

FO - 2 sa...

En vakker bukett! :)

Lilla B sa...

ida: Ja. det är en fin bukett!