måndag, april 28, 2008

Ett mindre vackert växthus


Innan växtsäsongen sätter igång på allvar är det lite rörigt i växthuset. Ett kreativt kaos kan den positive möjligen tycka.

Tre grå säckar med torvmull är insläpade men inte tömda än. Innehållet från de övriga två torvsäckarna har jag hällt ut som högar i markbädden. Påsarna med hästskit ligger och tronar i min zinkbalja. Krukor och kartonger kantar gången.

Varför visa detta trista och fula elände?

Jo - om ett tag kommer jag att visa hur arbetet framskridit. Hur allt kan ordna sig till det bästa.

Den ensamma tulpanen trotsar skräp och röra.

16 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Nu börjas det!! Här ligger jag nu o lurar varje morgon, förväntansfull på dina framsteg... Den bästa tiden av alla börjar när ditt växthus öppnas *skrattar*.

Nu fårstår jag varför din blå sittplats syntes så bra trots basilikans framfart *skrattar*. Du sitter ju upphöjd!! ;)

Varma kramar

beerbelly sa...

Ska bli kul att se hur det förändras.
Ha en bra dag!

FO - 2 sa...

Gleder meg til å følge deg i drivhuset fremover! :)
God uke til deg! :)

Malin sa...

Halloj där..har jobbat helgen nu och landat i min vanliga trall igen...
Ja här hos mig ser det också ut i växthuset men nya tider stundar...värmen sveper över oss idag och lusten att rota runt där ute ökar...

Kram från Malin

l*eva sa...

Det där var väl ändå ett mycket *milt kaos*?
Tycker mig ha tittat in i betydligt mer kaosartade växthus, så här på våren!

Det är ju så rent och fint hos Dig!

Anonym sa...

Du glömde sätta ett komma (,) mellan mindre och vackert! Dvs växthuset kanske är modell mindre, jag vet inte, och visst kan man väl kalla det vackert! En sådan pedant behöver man ej vara .... he he. /Ruben

cS sa...

Men så har jag det när det är fint i växthuset ;-)

Lilla B sa...

dubbelörnen: Välkommen in! Visst sjutton sitter jag lite upphöjd - vill inte sjunka ner i hästskiten, heller :)

Lilla B sa...

beerbelly: Till en början brukar det gå långsamt. Att starta upp ett växthus är som att dra igång ett godståg - det går jäkligt trögt i början men sen rullar det undan.

Lilla B sa...

ida: Du är välkommen in i växthuset så ofta du vill!

Lilla B sa...

malin: Det har varit varmt här också. Från kall vinter till varm vår i ett huj.
Det ska bli kul att köra igång växthuset igen. Men jag tycker att vilopausen över vintern behövs.

Lilla B sa...

l*eva: Roligt att höra att det ser rent ut. Brukar tvätta det två gånger innan jag tar växthuset i bruk. En gång när jag tömmer det på hösten och sen en gång till med såpa på våren. Allt för att få dän övervintrade kryp och fän som gömt sig nånstans. Väck ska de!

Lilla B sa...

ruben: Det var en finurlig kommentar! :)
Till sommaren hoppas jag kunna skriva med kommatecken. Ett mindre, vackert växthus.
Det är på 15 kvadratmeter. Då som nu.

Lilla B sa...

cs: Upp till bevis! ;)

Anonym sa...

Ser fram emot att få se växthusets grönska växa fram i år igen!/Pallas

Lilla B sa...

pallas: Hoppas verkligen att jag ska kunna bjuda på det! Men man vet aldrig - en odlares möda har inget slut.