torsdag, juli 28, 2011

Spektakulär förvandling


I inlägget en bit ner skrev jag att mina tomater av sorten Green Zebra lossnat från stammen och ramlat av. De ligger i köket men strimmiga blir de inte.
Inga andra tomater i växthuset blir heller strimmiga.

Vad har hänt?

Ett sant mysterium att grubbla länge på.

De Gröna Zebrorna har förvandlats till Apelsintomater. Eller kan det rent av vara så att ingen spektakulär förvandling skett utan att rör det sig om ett simpelt odlarslarv? Nån som inte höll ordning på fröer och småplantor?

Nä...tänkte väl inte det. Mirakel kan ske lite varstans...

3 kommentarer:

Lena B sa...

Vilken färg får apelsintomaten när den mognat? Mina är stora bamsertomater men gröna....

Lilla B sa...

Lena: De blir som på bilden. Orange. Det är bara de två av de som ramlade av som mognat. I växthuset är alla apelsintomaterna fortfarande gröna.

Lena B sa...

Skönt att höra! Trodde det var ngt fel på min bara växer o växer. Nu har den nått taket och jag har varit tvungen att toppa den. Väntar att tomaterna ska mogna så jag får provsmaka! =)