tisdag, februari 20, 2007

Glad Semmeldag!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg lite mörkt ut ett tag, men jag fick en semla på jobbet igår. Premiär. Ett kondis här i stan sålde visst semlor före jul......
Nån ordning får det väl lov att vara!

Lilla B sa...

rosalia: I byn i närheten där jag bor säljs saffranssemlor till Lucia.
Det är ingen ordning i semmelleden!

Anonym sa...

Tack detsamma (en dag för sent). Det blev hemgjorda semlor igår kväll och faktiskt en överbliven alldeles nyss till eftermiddfagskaffet. Egentligen skulle det varit varm mjölk till för jag var totalt bottenfrusen när jag kom in från skogstur med hundarna. Tyvärr gillar jag inte "hetvägg" så jag fick värma mig på vedspisen istället.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Det var onödigt kallt idag. Och småblåsigt dessutom. Nä mjölkdränkta semlor är en styggelse. De går fetbort - om man säger så.