onsdag, december 19, 2007

Synd om...


Är nu inne på femte dagen av min präktiga förkylning. Skulle rent av kunna falla för frestelsen att tycka synd om mig. Lite, i alla fall.

Men det tog tvärt slut när jag skulle fixa lunch idag. Pyttipanna med ägg.
Handlar alltid våra ägg i den lilla äggboden som tillhör Grythyttans hönseri.

Kunde knappt greppa om hönsägget så stort var det. Dubbla gulor dessutom.
Titta själva på storleken. Stackars lilla höna.

Och så gnäller jag för lite ont i halsen...

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jahaja...o här sitter jag på jobbet och det är så tyst o tomt. Jag skulle oxå vilja vara hemma fast utan halsont! o så jobbar jag kväll med, suck, jag tycker nog nästan synd om mig! eller i alla fall mer synd om hönan än om dig!
Förresten det så såg jag 5, fem, ståtliga älgar på ett gärde på väg till jobbet imorse, det du! Krya på dig! Lena B

Lilla B sa...

Lens B: Liiiite synd är det om dig! Men att få se fem älgar på en gång var inte illa. Tog du bilder?
Ses i morgon!

Evas blogg sa...

Åh jisses vilka ägg!! Räcker det med ett av dem i sockerkakan?!

Lilla B sa...

eva: Ja, de går för dubbla storleken.

beerbelly sa...

wow det var inte dåligt. Synd om hönan kanske eller så var det en jättehöna.. stor som en ko?
Ha en bra kväll.

Lilla B sa...

beerbelly: Hönsen vid det där hönseriet är helt av normalstorlek. Men värper mirakelägg.
Undras förresten om det även tillverkas guldägg?

Karin W. sa...

Jag tycker synd om dig. Förkyld och julafton om några dagar bara.

Jag köper mina ägg från ett lokalt hönseri med lyckliga höns men inte är de äggen så stora. Inte utan att man undrar hur de kan bli så stora.

Lena sa...

Jisses! Stackars höna.
Det ägget ger onekligen lite perspektiv på saker och ting.

Lilla B sa...

karin: Vissa hönor värper nog tvillingägg. Åtminstone i någon tid i värpsäsongen. De trillar nästn ur sina äggkartor - det ser förunderligt ut. Och sen finns det pyttesmå ägg som barn tycker är roliga.

Lilla B sa...

panter: Just precis! Och det är nog alldeles i rätt tid man behöver få proportioner på saker och ting. Inte bara på ägg...

Anonym sa...

Det är synd om Dig! Om mig med...hela hösten har gått i virusets tecken (måhända en nytt stjärntecken) för mig och jag hasar runt halvfebrig och lätt snuvig..."Rudolf med röda mulen"
är vad jag liknar...
Stackars lilla höna...blir som mina ryska tomater för något år sedan...en tomat räckte till tomatsallad åt hela familjen...
"hallå familjen ska äta ett stekt ägg idag?"...

Kram från Malin/Rudolf

FO - 2 sa...

Er du sikker på at det egget var fra en høne....? ;)

Jeg synest synd på deg. God bedring! :)

Lilla B sa...

malin: Det är tydligen inte bara ägg som finns i Megaformat utan också förkylningsvirus. Nu får vi bli friska - såna här sjukor med snor och röda näsor är inte precis glamorösa.

Lilla B sa...

ida: jojomen, visst är det höns - jag har sett de där flitiga små pyttorna.
Tack, jag är på bättringsvägen. Som tur är!

Annika sa...

Jag som trodde det var ett strutsägg!!! haha.
Säger som du: stackars lilla höna-pöna...

Lilla B sa...

annika: Ja, synd om den lilla kraken..