torsdag, december 06, 2007

Boaorm

Överlevde gårdagen och mer än så. Det var en himmelsk afton med det godaste goda att välja på.
Den danske kocken hade till och med gjort brunkål.

Synd bara att magen och ögonen inte är helt jämspelta vid såna här tillfällen. Mina ögon vill gärna lägga på lite mer men magen tycker att det är fullt tillräckligt. Jag la på lite mer....

Åkte sen hem i regnvädret genom mörka skogen. Kände mig som en nyäten stor orm. En sån där sort som äter ett par antiloper på en gång och sen klarar sig resten av året.

Lilla B. B som i Boaorm....

16 kommentarer:

l*eva sa...

åhhh ...ibland är det så syndigt HÄRLIGT, att få VRÄKA i sig...sen brukar man bli förvånad...när man upptäcker att man är hungrig igen...nästa dag. Eller redan efter ett par timmar!

beerbelly sa...

Hehe låter onekligen lyckat. Hoppas du inte mår för dåligt idag då.

Anonym sa...

Låter juvligt...juligt och precis som det ska va...kul med dina ögon att de faller neråt...mina brukar i ett övermätt tillstånd gå i kors...har svårt at fokuser sga...ja det känns så...Men vänta du ska du se...snart suger det efter nått gott igen...är så fiffigt ordnat...

Kram från Malin

Rosengeranium sa...

Heh, och detta läser jag medan jag frossar i pepparkakor... Mamma ska vara snäll ikväll.

Hannele på Hisingen sa...

Du borde fått låna min varma boa..

Lilla B sa...

l*eva: Nog fasiken är det förvånande att man kan bli hungrig igen. Men tur ändå! Det är gott att äta.

Lilla B sa...

beerbelly: Det var mycket lyckat. Och jag har mått finfint hela dagen idag. Tror att jag har någon inre stålkonstruktion som inget biter på....

Lilla B sa...

malin: Underbart ordnat är det! Alltid lika gott att sätta sig till bords. Särskilt om nån annan lagat maten, dessutom!

Lilla B sa...

rosengeranium: Det kan bli magknip av för mycket pepparkakor. Och då är det inte kul.....

Lilla B sa...

hannele: Tackar för erbjudandet. Den kanske jag kan få låna nästa jul istället ;)

Bloggblad sa...

Jag ska nog ladda med rejäl hunger på lördag eftermiddag... Fast jag blir alltid väldigt fort mätt. Det är nästan synd. Konstigt att jag är överviktig... Borde för tusan se ut som en vinthund, så mycket som jag går också... ändå är det mer åt sälhållet..

Elisabet. sa...

Här är en till ..-)
Vi ska på personalfest-middag ..mer som middag kanske, på en av stans härligaste rest. med källarvalv och annat .., nästa fredag eller lördag.
Gissa, vem som jobbar dagen därpå.
Just det.
Börjar sju.

Lilla B sa...

bloggblad: Konsten är att inte vara vrålhungrig. Då blir man verkligen fort mätt. Men lite småhungrig så man inte hastäter. Det är knepet! Och sen att man sitter länge där vid julbordet. Kläderna måste också vara lite anpassade till evenemanget, förstås. Hårt åtsittade , åhnej. Sånt kan fördärva vilken festkväll som helst.
Ha det riktigt trevligt bland patéer och röror!

Lilla B sa...

elisabet: Men du kanske kan ligga och dra dig i det längsta. Hoppa över frukosten efter festkvällen? Nej, förresten. Man brukar bli bra hungrig dagen efter fast man aldrig trodde det skulle ske mer.
Bettan, B som i Boaorm.. ;)

FO - 2 sa...

Magen blir alltid mett før øynene, vet du... ;)
Men, så er det ikke hver dag man er på julebord heller da....

Lilla B sa...

ida: Ja, de går i otakt ögon och mage. Gott är det iallafall med julbord. Mycket gott.