torsdag, juli 10, 2008

Sommarförkylning

En rent onödig åkomma.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Stackare! Men du har väl timjan att koka te på? Eller några andra häxväxter...
Jag har drabbats av semesterstress... har så himla mycket jag vill göra att jag inte hinner andas nästan... Fast jag ska verkligen ta mig samman och tvinga ner mig i en vilstol under päronträdet i dag... inte sortera papper... fast... det vore skönt att stryka undan högen som ligger och väntar.... Och borde jag inte passa på att frosta av frysen...?

Jo sa...

Isch! Men som Bloggblad sa: Lite Timjan och lite andra örter som du kokar te på borde väl hjälpa upp det? :)

Krya på dig!

Lena sa...

borde vara förbjudet...krya på sig!

l*eva sa...

Preciiiis, Förbjudet-borde det vara! :(

Lilla B sa...

bloggblad och jo: Är det något jag har så är det timjan. Visste inte att det gör nytta mot förkylning. Har citronmeliss också. Det går kanske att häva ner lite sådana blad också.
Jag gör inte många knop nu men känner ingen semesterstress ändå. Det får bli som det blir.

Lilla B sa...

panter: Just precis! Förbjudna vid vite borde de vara.
Jag ska göra vad jag kan (timjante) för att friskna till, tack.

Lilla B sa...

l*eva: Förkylningsförbud vore på sin plats. Alltid! Jag tycker verkligen att det är en helt igenom onödig sjuka.

Hedgren sa...

Nämen usch! Sommarförkylningar är värre än vinterdito! Stackare!

Timjan i ångbad är kanon för bihålorna! Har provat flera gånger när jag tyvkt att det blivit för mycket nässpray!

Krya på dig nu!

Lilla B sa...

hedgren: Tack för tipset! Nu får jag verkligen användning för all timjan!

Karin W. sa...

Ja, sommarförkylningar brukar vara envisa och aldrig tycks de vilja ge med sig heller. Du har inte blivit pollenallergisk?

Lilla B sa...

karin: Jag är allergisk mot björkpollen men det här känns helt annorlunda. Det är väl en elak virus som ger med sig snart. Förhoppningsvis.