lördag, juli 05, 2008

Ryggskott. Ett gnällinlägg man knappt vill läsa.


Jaha - så går det när man tror att man är 25 år och björnstark. När viljan, kraften och envisheten är lika stora.När man riktigt tar i, sliter och släpar. Bär och kånkar.

Ryggen sa stopp och belägg. Igår släpade jag mig fram under gnöl och gnäll. Skulle säkert direktkvalificerat mig för Silly Walks.
Det var ingen rolig dag, vågar jag påstå.

Idag är det betydligt bättre. Barnbarnet har varit här och vattnat i växthuset.
Jag skulle kunna odla näckrosor i markbädden efter hennes insats.
Klänningen fick hängas på tork och skorna hällas ur.
Det är världsliga problem.

20 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Tråkigt

(jag tar det långsamt)

Lilla B sa...

hannele: Ja, trist och plågsamt. Och rent förbenat onödigt.
Fortsätt att ta det lugnt! :)

Bloggblad sa...

Men ack, så roligt det är att vattna... Nu blev jag inspirerad att lägga in en vattningsbild!

beerbelly sa...

Bra att det är bättre idag. Hoppas på fullt frisk imorgon (eller åtminstone till normal standard :D).
Ha en bra kväl!

Åsa! sa...

Aj, aj, mitt i trädgårdssäsongen? Vad är det för planering? Tur att du har så go hjälp! Hoppas du snart blir bättre!

Lilla B sa...

bloggblad: Jag tittade på bilden hos dig och ser att de håller vattenkannan lika avigt. Med våtsko-garanti

Lilla B sa...

beerbelly: TAck, tack! Jag är glad om Normalstandard uppnås ;)

Lilla B sa...

åsa!:Knäpp planering, det är vad det är!!
Tack - jag är betydligt bättre idag och hoppas att morgdagen blir nästan plågfri.

Bloggblad sa...

Jag var på Alf*ta re*hab en gång, och lärde mig att ryggskott kommer av för korta lårmuskler - som drar i nerver som sitter i korsryggen. Alltså gällde det att stretcha baksidan av låren... på det gamla vanliga gympasättet. För enkelt för att man ska tro på det. Har aldrig haft ryggskott, men det var en expert som lärde ut det. Kostar inget att pröva.

Britt sa...

Vad bra med lite hjälp i växthuset. Hoppas att ryggen känns ännu bättre idag.//Britt

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Stackare! Vila upp dig, du verkar ha finfin hjälp av lilla barnbarnet, hon hade säkert jättekul när hon blev så blöt ;-)

Lilla B sa...

bloggblad: Tack för rådet!

Lilla B sa...

britt: Visste att den lilla damen skule komma igår så jag hade snålat in lite på vattningen innan. Vet med erfarenhet att hon gör jobbet grundligt :)
Tack - ryggen känns betydligt bättre idag.

Lilla B sa...

karin-o-s-t: Hon hade garanterat roligt!! Jag med:)

Anonym sa...

Sån tur att det är bättre. Det är faktiskt en god sak att försöka lyssna till kroppen och inte tro att man kan så som man kunde förr. Be om hjälp är också en bra sak som jag själv är usel på.
Med hopp om fortsatt god bättring.

Lilla B sa...

kersti: Be om hjälp är jag också urusel på - kan själv ;). Vill själv, dessutom.
Håller helt med om att man ska lyssna på sin kropp men ibland har den inte vett att säga till utan det kommer surt efter. Eller så har jag ett magnifikt dövöra...

Nollan sa...

Ryggskott verkar då inget vidare, hoppas du redan är bättre!

Lilla B sa...

nollan: Tack för omtanken! Det är betydligt bättre idag. Bara man slipper dammsuga så. Och det är ju inte prio ett heller...

Linda sa...

Mitt i eländet så fnissar jag lite för Silly Walks är något av det roligaste som finns :)
Hoppas du kryar på dig fort!

Lilla B sa...

lindalotta: Jag tycker också att Silly Walks är kul :). Tack - den jämrans ryggen är mycket bättre.