tisdag, juli 22, 2008

Den ena verandan


Jaha - så här är det. När man är sjuk och äter medicin ska man inte jobba hårt i sin trädgård. Inte med annat heller, för den delen.

Går istället runt och tar lite bilder. Potatisblomman i inlägget nedanför och en från den verandan som ska målas.
Här på hörnet klängde min ståtliga alpklematis. Har bestämt att den inte fortsättningsvis ska få bli så bautastor.

Solen skiner, igår kom det 7 mm regn. Halsen gör inte svinont längre.
Tillvaron är med andra ord riktigt bra.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en väldigt fin trädgård.
Potatisblomman är vacker, men giftig:)
Dålig diagnos av läkaren.
Krya på Dig.
Hälsn. Eivor

Lilla B sa...

eivor: Trädgården är en stor skogstomt med välvårdat( ambitionen är så iallafall) och ostyrigt blandat. Kul att du gillar den.
Dålig diagnos är milt uttryckt, tycker jag. Nu är tillfrisknandet inte långt borta, det känner jag. Tack för omtanken!

Åsa! sa...

Hallå! Vet du, det första som slog mig när jag såg din bild var att det är så GRÖNT! Vilken gräsmatta! Förstår ju att ni fått mycket regn, det är inte bara av ondo;)
Skönt att du är på bättringsvägen. Du passade väl på att ge doktorn en liten nysning?

Lilla B sa...

åsa!: Det har kommit regn i olika doser mest hela sommaren. Oftast inte mycket men ett evigt skvättande. Husbonden tycker att det är mest mossa i gräsmattan. Men det är grönt, det med.
Jäklars, jag glömde nysa på doktorn :)

beerbelly sa...

Låter bra att ta det lugnt och fota lite. Gäller när man inte är sjuk med förvisso :)
Skönt att det är bra och fortsätt med kryandet.

Lilla B sa...

beerbelly: När man är vid full vigör känns det nästan som tidsslöseri att vanka fram och tillbaka, hit och dit med en kamera och göra ingenting. Inte dra ogräs, inte rensa avlopp, inte putsa fönster eller rykta en häst. Det sista var förstås en överdrift.
Men när man är en legitimerad sjukling går det bra.

Hedgren sa...

Grattis till det snabba tillfrisknandet!

Nollan sa...

Just så ska det vara, inget hårt arbete... bara ströva runt, ta några bilder och kanske småplocka och vattna lite. Måste vara det som kallas trädgårdsterapi och det ska vara bra har jag hört. Det tillsammans med lite medusin, så får vi tro att du är pigg på ett par dagar!
Krya på dig!

Lilla B sa...

hedgren: Tack ska du ha! Nu gäller det att inte missköta sig, bara. Ta de där penicillintabletterna tre gånger om dagen i tio dagar. Sen ska jag väl kunna fälla träd och konservera gröt med vänster hand medan höger gör något vettigare...

Lilla B sa...

nollan: Tack, det är nog precis så trädgårdsterapin fungerar.
Vilken tur jag hade förresten som la igen en del av mitt grönsaksland och dessutom satte potatis på rätt stor del av det som återstod. Ibland är gudarna med en :)

Anonym sa...

Rocket-potatisar hade vi klara till midsommar. De är pålitliga och tidiga. Sällan mask el. andra problem tycker jag. Nu äter vi Early Puritan och om några månader ger vi oss in på landets Binje-plantor.

Lilla B sa...

minigrisen: Klara till midsommar!! Ojoj - jag satte mina i början av juni :) Efter Rocket blir det skörd av Fakse och Cherie. Det är kul med olika potatissorter.

Anonym sa...

Så fint du har det! :)
Kramar från Ronja :)

Lilla B sa...

ronja: Tack! Roligt att höra att du tycker det är fint!

Lena sa...

Vad skönt att du mår bättre. När du ändå spatserar omkring där med kameran så kanske vi får se fler trädgårdsbilder... ?

Lilla B sa...

panter: Det är nog inte omöjligt att det kommer att bli en eller annan trädgårdsbild. Om inte regnet börjar ösa ner igen, förstås. Gårdagen bjöd på finväder som överraskning