lördag, januari 12, 2008

Nattlig bloggträff

Nu kommer ett möjligen något urspårat inlägg. Känsliga för trams ska sluta läsa här.

Drömde i natt att jag var på bloggträff i Stockholm. Nästan alla som brukar kommentera här hos mig var med. Det var så roligt att få se hur alla ser ut. Nu vet jag ju precis! Eva kom i en lång blå klänning, Bloggblad insvept i många långa sjalar. Beerbelly med yvigt, mörkbrunt hår och mustasch satt vid bordet och Slottsträdgårdsmästaren var värd. Han, trädgårdsmästaren alltså, hade bakat allt och lagat massor av mat. Jojomen. Det var prat och skratt hela tiden. Vacker miljö dessutom. Vi satt vid ett långbord på en inglasad veranda. Så roligt vi hade!

Själv hade jag dessvärre haft lite svårt att ta mig till Stockholm eftersom jag blivit så vanvettigt stor och tjock. Men det löste sig genom att jag fraktades dit i en traktorskopa.

Jösses! Är det de fyra fläskkilona som spökar?

29 kommentarer:

beerbelly sa...

Hahaha riktigt roligt.
Hoppas du har en bra dag/kväll och en bättre dröm inatt ;-)

Lena sa...

:) ja jisses så det kan bli i drömmar. Kul att du kom i håg så mycket.

Lilla B sa...

beerbelly: Har du en thoreskogmansk glugg mellan framgaddarna också? Det såg ut så :)
Det var en rolig dröm - det har jag ofta.

Lilla B sa...

panter: Ibland blir det riktigt hoprört och kul :)

l*eva sa...

Skrattar för mig själv...här framför datorn!

OM 4 kg, får Dig att känna Dig så där kolossal...så *äter jag upp Din portion, som Slottsträdgårdsmästaren tillagat*...:)
För ska jag bära upp, en långklänning...så måste jag nog äta på mig rätt mycket! *L*

Hasse Wester sa...

Bagaren/Kocken här.
Ni som följt min blogg och har lärt känna mina matlagningskonster där förstår vilken spännande middag och bakverk jag skulle bjuda på om den träffen skulle bli av utanför drömmen. Jag kan se mig själv värma färdiga kanelbullar i mikron och värma färdiga fiskgratänger i ugnen. Men en sak är säker....vi skulle ha vansinnigt trevligt!

Lullun sa...

Haha. Inte trams alls. Ren underhållning! Så tokigt det kan bli ibland, även om en bloggträff så lart hade varit trevligt. :-)
Fortsatt trevlig helg!

Anonym sa...

Ja du..tack för kvällens skratt..igen.
Om du sanndrömmer lika effektivt som du läser fakta i kristallkulan får du nog ta och boka den där traktorskopan så fort som möjligt..:)
Sov lungt!
/Kirsti

Hedgren sa...

Ja, som det kan bli... Tack föra tt vi fick ta del av din dröm!

Ewa sa...

hihi, traktorskopa... Fint ska det vara ;-)

l*eva sa...

till slottsträdgårdsmästaren:

Fiskgratäng och microtinade kanelbullar...Funkar bra!
I mitt fall, så Lever jag inte för att äta---utan Äter för att Leva!
Det viktiga är ju Sällskapet!
Trevligt...tror jag också, vi skulle ha!

FO - 2 sa...

Herlig drøm. :)
Men, den utvikler seg nesten til å bli litt marerittaktig.... ;)

Cattis sa...

Drömmar kan ju vara hur tokiga som helst *s
Kul att du kom ihåg så mycket!

Lilla B sa...

l*eva: I drömmen satt klänningen alldeles förträffligt. :)

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Jag kanske såg oanade talanger hos dig ;). Om drömmen vore IRL tror jag också att vi skulle haft mäkta roligt!

Lilla B sa...

lullun: Tycker att drömmarna ibland är ren och skär underhålning! Fortsatt trevlig grönländsk helg!

Lilla B sa...

kirsti: Haha - traktorskopa i 23 mil! Då får man sannerligen ha rejäl stötdämpning:) Tror jag avstår förhandsbokning!

Lilla B sa...

hegren: Vassego! Jag drömmer så mycket trams och roligheter att det skulle kunna fylla en hel blogg.

Lilla B sa...

ewa: Praktiskt, Ewa, praktiskt när jag var stor som en valross!

Lilla B sa...

ida: I vaket tillstånd är traktorskopan inte ett så förstklassigt alternativ men i drömmen var det alldeles förträfflig! Tokiga drömmar är rätt kul. :)

Lilla B sa...

cattis: Ibland är drömmarna alldeles klara. Innehållet knäppt men glasklart. Drömmer mycket men brukar inte berätta om tokerierna.

Fundera grönt sa...

haha låter trevlig :)
undrar förstås nyfiket om man var med på ett hörn
Annars kanske jag får vara med på nästa träff? Fiskgratäng är helt okej! :)

Lilla B sa...

fundera grönt: Visst var du med på ett hörn!
Och så trevligt vi hade!!

beerbelly sa...

Vill inte förstöra drömmar heller förstås men nej jag är inte brunhårig, har ingen skogman glugg och ingen mustach =).
Gör om gör rätt ;-)

Lilla B sa...

beerbelly: Men du var fasligt trevlig :) Det stämmer kanske?

beerbelly sa...

Nä :-). Jo hoppas det förstås.

Lilla B sa...

beerbelly: Det tror jag nog att det gör :). Men det yviga bruna håret á la Rulle - tänk att jag kunde ha så fel...

Bloggblad sa...

ÅÅÅÅÅ vilken härlig dröm. Och bilden av mig stämmer perfekt!

Jag upptäckte inte det här inlägget förrän nu. Kul!

Själv var jag på en konsert i natt, som blev störd av gapiga ungar.

Lilla B sa...

bloggblad: Kul att jag hade något rätt i drömmen!! Allt annat var galet - Eva i långklänning var bestämt uteslutet, Beerbelly har inte yvigt hår och trädgårdsmästaren varken bakar eller lagar mat. Och som tur är kan jag färdas på annat sätt än i traktorskopa.
Gapiga ungar på konsert var mer åt mardrömshållet, tycker jag.