fredag, januari 04, 2008

Blomsterkatten


Har berättat tidigare om Monsterkatten med de aparta matvanorna. Han som med glädje lapar sur mjölk, gärna förtär skämt kött och inte heller väjer för en blommande måltid. De blomster han tycker bäst om är julstjärnor. De lär vara giftiga men det struntar han i.
Eftersom katten kalasar på dem och inte slutar förrän bara stjälken finns kvar, köpte jag aldrig någon till julen. Jag har lärt mig.

Fick en fin julgrupp i present och ställde den så kattskrället inte skulle kunna äta upp julstjärnan.
Trodde faran var över, att Monstret glömt julblommegodiset och ställde därför julgruppen på köksbänken idag. Hann bara vända ryggen till så högg han in direkt på de röda högbladen.

På bilden har Monsterkatten bara hunnit med att tugga i sig några blad och inför kameran blev han plötsligt sällsamt intresserad av fåglarna i syrénen utanför fönstret.

Märklig katt, Monsterkatten.

18 kommentarer:

johanna sa...

haha, vilken stygging!
mina katter brukar göra tandmärken i bladen på krukväxterna för nöjes skull, men inget som blir uppätet.

beerbelly sa...

Hehe rolig figur. Han vet väl att han inte får förstås.
Ha en riktigt bra fredag kväll.

Lena sa...

Så han är ögontjänare också!

Malin sa...

Mycket märklig filur din monsterkatt...måste vara urstark i kroppen o själen...med veten om vad som är rätt o fel också..hi hi..

Kram från Malin

aurorabuddha sa...

How sweet!

Jag har en hund som alskar broccoli. Vi tors inte lamna broccoli framme pa koksbanken, da tar hon den. Ibland ger vi henne skaftet och tror att det ar ett ben. Om vi erbjuder samma till dom andra tva hundarna, da ryndar dom pa nosen. :o)

Tankevågor sa...

Knaskisse! De ÄR ju giftiga. Han kanske har stålmage? Min lilla kisse åt bara liiite påsklilja och blev så sjuk att de fick operera bort en bit av tarmen. 27.000kr gick det på om hon inte varit försäkrad!!!

Lilla B sa...

sericea: Vi har två katter. Bröder ur samma kull är de. Monstrets bror gör inte minsta bithål nånstans. Inte ens för nöjes skull

Lilla B sa...

beerbelly: Man kan verkligen undra även om det låter otroligt att den lille katthjärnan ska begripa såpass.
Ha en fin fortsatt helg!

Lilla B sa...

panter: Han har nästan mänskliga drag...

FO - 2 sa...

Ett spesielt meny valg du.... ;)

Lilla B sa...

malin: Det är en lustig figur, den där katten. Olik alla andra katter.
Ibland är han som en liten hund, ibland som en gris....och som jag skrev till Panter, ibland visar han rent mänskliga drag.

Lilla B sa...

aurorabuddha: Visst blir man förvånad över hur olika djur inom samma slag kan vara. Jag känner till en katt som älskar jordgubbar (!) Broccolihund har jag aldrig förr hört talas om.

Lilla B sa...

londongirl: Vilket elände för din katt. Att påskliljorna var så giftiga kunde jag aldrig ana. Det är väl därför de är de enda växterna rådjuren inte äter upp här i trädgården.

Lilla B sa...

ida: Mycket speciell helgmeny!
Rackarns katt!

Hasse Wester sa...

Vilken underbar katt du har, den heter möjligtvis inte Gustaf egentligen?

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Inte Gustaf. Han heter Panter på riktigt men kallas aldrig detta.

Lena sa...

Rekorderligt namn! :)

Lilla B sa...

panter: :)