fredag, januari 11, 2008

Bortblåst


Var som bortblåst från bloggen igår och nästan bortblåst från vägen idag.
Startade min lediga fredag med att jobba i Örebro. Det kan kanske också tyckas blåst.
Men det var bara roligt.

Såg att det var 6 grader varmt ute och den starka blåsten rev ner massor av björkris.
En anteckning i min trädgårdsalmanacka avslöjar att den 7 januari 2005 var det mycket blåsigt, ingen snö och 9.6 grader varmt.

Skillnaden är att vi fortfarande har snö här.

En tröstebild från min rabatt när sommaren är avlägsen.

12 kommentarer:

beerbelly sa...

Det är helt blåst.
Tror det är den här tiden 7-14 januari som både gudrun och per passerade med.. om jag inte minns fel. Hoppas det inte är något sådant skräp i år.
Ha en superkväll och helg!

Cattis sa...

ljuv titt i din trädgård!
Ser bättre ut än utsikten just nu...

Trevlig helg1

Bloggblad sa...

Jag blir så nyfiken var i Örebro du jobbar... Jag bodde i Brickebacken som nygift och ung mamma, och hann jobba på 4 skolor i staden. Var musiklärare på 3 (i 18 klasser, 31 lektioner/vecka) och spec.lärare i en lite senare.
Som barn bodde jag på Frälsis på Jordgatan.
Du har min mailadress va? förnamn@efternamn.com

Lena sa...

Halv storm och spöregn på vägen till jobbet, lugnt och fintt, uppehåll och nästan en ljus himmel på hemvägen. Knepigt. Tror att snön kom hit förra året vid den här tiden. Vi vadar just nu återigen i lera.

Annika sa...

Och vid en tidpunkten råder ALLTID en värmebölja över östra USA, det har jag kunnit följa i mina dagböcker tio år tillbaks i tiden. verkligen märkligt...

FO - 2 sa...

Ett fint minne dette. Vakker prydtobakk.
God helg til deg Lilla B! :)

Lilla B sa...

beerbelly: Tidigt i januari är det tydligen blåsigt. På höstkanten brukar det också vissla till ordentligt. Ha en fortsatt fin helg!

Lilla B sa...

cattis: ALLT är bättre än utsikten just nu:) Trevlig helg i Storstan!

Lilla B sa...

bloggblad: Jag jobbar bara då och då i Örebro. Jordgatan känner jag till. Skriver lite mer på din mailadress.

Lilla B sa...

panter: Solen behgade visa upp sig på eftermiddagen. Blåsten var fortfarande svår. Nu regnar snön bort här hos oss. Tänkte fortsätta julens av-fläskning genom promenaderna men riskerar nog benbrott i halkan. Regn på isvägar är ingen höjdare.

Lilla B sa...

annika: Så länge regelbundenheten finns så känner man igen sig. Runt vecka 8 brukar det vara svinkallt här. Vattenledningarna fryser ibland. Sånt är inte kul, precis.

Lilla B sa...

ida: Ja - det är sannerligen tur att fotografier finns. Både till glädje och till stöd för minnet.
Trevlig helg!