fredag, oktober 27, 2006

Storm?

Väntade mig att träden skulle luta, att det skulle dåna från skogen och att regnet skulle slå hårt mot fönstret.

Nähä - ingenting. Snopet.

Men bra ändå. Skall strax köra 4.5 mil rätt genom skogen. Granarna växer nästan uppe på den smala vägen. Alldeles i dikeskanten iallafall. Inga säkerhetszoner här inte.
Vill inte träffa på nerblåsta träd, bli träffad av dem eller bli instängd mellan dem.

Fångad av en stormvind. Nej, tack.

Uppdaterat
Nu hör jag regnet.

Uppdaterat en gång till
Jojomen, nog låg det ett träd över vägen. Varning gick ut på radion. Men det avlöpte bra. Uppsågningen av trädet var klar när jag väl kom dit och man höll på att lasta de kapade delarna på en bil. Ingen skada skedd.
Än.....

7 kommentarer:

Lilla B sa...

Nu strax före lunch viner det som fasen ute.
Är inbokad till sen eftermiddag och kan ite dra iväg hem tidigare. Usch, ser inte fram emot hemfärd i full storm.

Lena sa...

Samma här, vi har tappat upp vatten utifall... nu är det eftermiddag och jag tror att det är över, det som aldrig blev.

Lilla B sa...

panter: Det är strålande sol nu men blåser rätt duktigt. Fast jag kallar det en helt ordinär höststorm. Knappt ens en storm, förresten. Blåsväder.

Anonym sa...

Nä, nån storm är det ju inte. Inte än i alla fall. Men blåser gör det.
Tycker det är riktigt härligt, för himlen är ju blå och solen skiner.

Friskt! Livligt!

Lilla B sa...

ellis: ser ut genom kontorsfönstret - det blåser rejält men så ljust det är idag!! Åker hem om en halvtimme och då är det nog inte ett skvatt mörkt än. Skönt.

Anonym sa...

Skönt att du inte råkade ut för värsta stormen, det var ju riktigt fint ett tag mitt på dagen armen känns bra?/Agnetha

Lilla B sa...

Armen är prima!! EJ hälsar och tackar - kakor till kaffet är gott!