onsdag, augusti 23, 2006

Vad är detta?


Kom ut i växthuset och såg ett helt okänt blomster. På ena sidan av mina blå stolar står gladiolus och jag trodde att jag hade satt små, avynglade gladiolusar även på andra sidan stolarna. Lite omsvärmad av de vulgära blommorna hade jag kanske tänkt.

Det har bara synts till gladioluslika blad. Inga blommor. Men det gjorde å andra sidan inte så mycket heller.

Idag blommar okända, vita blommor. Hur kom de dit? Ingen har ju lönnplanterat åt mig.

Sanningen är nog att jag var så stressad och förvirrad i våras att jag glömt av vad jag satt.

Det är då inte alltid ens förvirring slutar med en vacker blomma.

Men jag undrar: vad har jag för blomma i mitt växthus?

7 kommentarer:

JULIEK sa...

Så morsomt med blommor som bara dyker opp. Det er inte några frøn eller løkar som har varit i jorden du har kjøpt?

Lilla B sa...

julie: nej. Jag har dragit mig till minnes att jag satte ner något. Men jag trodde det bara vaar babygladiolus som skulle få växa till sig. Jag kommer inte ihåg att jag köpt något. Men det måste jag ha gjort.
Men visst är det roligt när man blir lite överraskad

Linda sa...

Jag tycker mig känna igen dina blommor, men jag och namn... Hm, ja inget jag kan komma på.
Jag har också fått post idag om vitlöken, tror att jag ska slå till, men jag får nog hitta någon att dela med, jag också.

Lilla B sa...

lindalotta: jag är verkligen nyfiken på vad jag stoppat ner för något. De är skira och fina. Höga som gladiolus och liakana lancettformade blad.
Så kan det gå när huvet var på högvarv innan sommaren.

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror att det är en Flitiga Lisa. :-D

Lilla B sa...

mamselamsen: den Flitiga Lisan håller i kameran!!

Anonym sa...

Det är doftliljor.