torsdag, augusti 24, 2006

Utmaning

Fick en utmaning på Julies blogg. Jag tycker det är svårt att skriva listor. Gör ett försök.

4 arbeten jag haft:
Förutom det jag arbetat med sedan snart 30 år har jag varit:
1. Museiguide på Tycho Brahe-muséet på ön Ven i Öresund.
2. Gymnasielärare i Falkenberg
3. Dagisfröken i Uppsala
4. Hemsamarit i Borlänge

4 filmer jag gärna ser om och om igen.
Ser aldrig om filmer. Usch, nej.

4 städer jag bott i.
1. Göteborg
2. Jönköping
3. Uppsala
4. Ludvika

4 tv-serier jag gärna ser
Jag följer inga tv-serier. Tycker att jag fjättras vid tv:n. Ser däremot gärna program som inte går i serie.

4 ställen jag gärna vill åka till
1. Köpenhamn. Alltid Köpenhamn!
2. Eden i Cornwall. Det jättelika inglasade växtrummet vill jag se och känna atmosfären i.
3. Wien för musikens skull.
4. Shanghai som har allt

4 webbsidor jag besöker dagligen
1. Mina favoritbloggar
2. Mina favoritwebbkameror från ställen jag varit eller där vänner bor
3. Dagspressen på nätet
4. SMHI:s väderprognos

4 favoriträtter
1. Kåldolmar
2. Fläsk med rotmos
3. Bruna bönor och fläsk
4. ugnsstekt lax
hmm mycket fläsk blev det...

4 ställen där jag trivs
1. I min svampskog
2. På hallandskusten
3. I mitt växthus
4. I föreläsningssal

4 bloggare som jag utmanar
Jag tror att jag ber den som är intresserad att ta upp tråden istället.

6 kommentarer:

Linda sa...

Så du har jobbat i Skåne? Du kommer ju närmre hela tiden :) När du åker till Köpenhamn nästa gång så får du komma inom!

JULIEK sa...

Så duktig du var, det gikk jo jættebra : ) Eden ja, der ønskar jag meg også. Måste vara ett herlig stelle.

Lilla B sa...

Lindalotta: Är konfirmerad ute på Ven. Har släkt där. Liksom i Helsingborg. Mina föräldrar kommer från Helsingborg.Kusin i Södra Sandby.

Barnen tycker mamma är halvdansk och skojar lite om mina skorrande R

Lilla B sa...

julie: Tack för det! Jag har följt bygget av glasbubblorna i tidskrifter och de gånger man sänt på tv. Mycket spännande och ett enormt kostsamt projekt.

Linda sa...

Södra Sandby!?! Det är 8 km från min födelseby! Jag har förstått det där med Helsingborg, för det har du nämnt tidigare.

Lilla B sa...

lindalotta: Nästan otroligt!!l