lördag, februari 12, 2011

Vårfint i fönstret


Alla tycker kanske inte det är höjden av lycka att ha gamla godisburkar i trängsel på fönsterbrädan. Alla ser kanske inte detta som en smakfull heminredningsidé.
Så kan det säkert vara. Tur att jag gillar det. Och smakfullt ska det bli!

Chilepepparfröerna skall enligt Billan ha det varmt vid groningen. Hade först tänkt klämma in alla burkarna i skåpet ovanför kylskåpet. Där är det hyggligt varmt. Det var dessvärre redan fullsatt i det skåpet. Orka städa... Av ren och skär lathet kollade jag hur varmt det var på fönsterbänken. Jag insåg att den goa värmen nog skulle duga åt sådden. Den duger åt mig och jag är ändå första klassens fryslort.

Det var racerfrön. I alla burkar gror det. I en del mer, i andra mindre.
Inte illa. Inte illa alls.

9 kommentarer:

billan sa...

Härligt Lilla B! Klart att värmen duger, du har ju elementet under brädan. Det brukar även funka att stirra upp racerfröna:)
Och duger det åt en fryslort så duger det åt chilepepparfröerna...

Din smakfulla inredning passar mig som hand i handske, hemtrevligt som bara den!
Ha en skön lördagskväll!

Lilla B sa...

Ha det gott du med! Klicka gärna upp bilden så kan du se att jag har återanvänt dina etiketter :).

Mias Trädgård sa...

Precis min smak - vaddå konstigt?!? :) Självklart ska chilepepparsådderna stå där det är både varmt och ljust, om det går! Mina får står mörkt tills de gror, om de inte får stå på undervärme, för mina fönster har väldigt mycket kallras! Lycka till nu! :) Mia

billan sa...

Bra med återandvändning, men jag skriver ju som en kratta:(((

Lilla B sa...

Mia: Skönt att höra att vi är flera (åtminstone 3) som tycker att burkar i fönstret är finfina grejer.

Billan: Att skriva som en kratta hedrar en odlare! Tänk på det.

bettankax sa...

Heminredningsbloggar finns det så det räcker. Men det ska ju vara så mycket vitt som möjligt så jag tycker verkligen du håller stilen;)

Mari sa...

Urtjusig inredning =)Det är precis så det ska se ut i ett fönster på vårvintern =) Lycka till med racefröna / Mari

Lilla B sa...

bettankax: Tack så mycket - då kör jag vidare med min odlande heminredning :)

Lilla B sa...

blomkronan: Tackar! Jag har nu stora förhoppningar om småplantorna. De har verkligen raskat sig upp ur jorden. Snart omplanteringsdags om de fortsätter i den här takten.