fredag, september 12, 2008

Plockat blommor

I morgon blir det bröllop. Och jag fick hedersuppdraget att göra brudbuketten.
-Ta vad du har i trädgården, sa den blivande bruden i början av sommaren.

Luktärterna hänger som knappt urvridna disktrasor. Gladiolerna har blommat klart. Sånt blir knappast vackert.

Har gått en runda på området och faktiskt hittat lite höstblommande vildväxter.

Såna får det bli. De står ute på verandan i väntan på morgondagens binderi.

Tänker nog smyga ner en kvist från en buske i trädgården med symbolisk hälsning att hon får en sån från oss. En tok.

Menat på bästa sättet.

12 kommentarer:

johanna sa...

uja. det är nog svårt att odla blommor specifikt för bröllop nu för tiden, när både vädret och växterna beter sig lite som dom behagar.
hoppas hon blir nöjd med din bukett!

Lena sa...

Bröllop... så roligt. Önskar er alla en riktigt fin morgondag.

Linda sa...

Åh, bröllop...
Önskar brudparet lycka till och även svärföräldrarna :)
Kanske man kan få ana en liten glimt av buketten sen? Vilken ära förresten, att få göra buketten!
Hoppas ni får en fin dag.

SqZ sa...

Jag insyämmer med lindalotta- vilket hedersuppdrag :-)

Anonym sa...

Å, vad roligt! Och jag hoppas förstås att du visar buketten här. Undrar vad jag skulle hitta i kollitotten till en bukett...lite höstanemoner omgivet av kirs kanske.:O(

Anonym sa...

Ha en riktigt fin bröllopsdag. Och ja, en tok får hon... en väldigt rolig en =)
Hoppas man får se bilder på buketten sedan. Eller, det får jag ju... (Emma fotar)

=)
Ha det så trevligt och hälsa de lyckliga tu!

//Anna

Jo sa...

Åh, vilken ära! Jag är helt övertygad om att du fick till en helsnajsig bukett! Hoppas att ni har/hade en supertrevlig helg med bröllop och allt!

Åsa! sa...

Hoppas det blev en riktigt lyckad bröllopsdag!

maritha sa...

Hoppas du visar en bild på brudbuketten, den är säkert jättefin och token den passar nog riktigt bra=)en speciell plats i mitt hjärta kommer han alltid att ha. Önskar brudparet all lycka och ett lika långt äktenskap som ditt.

Lilla B sa...

Till er alla: Det blev en underbar dag! Både för brudparet och alla oss andra. Regnet hade till och med den goda smaken att utebli under hela dagen.

Hannele på Hisingen sa...

Vilket fint uppdrag.

Lilla B sa...

hannele: Visst var det ett hedersuppdrag av stora mått