fredag, oktober 20, 2006

Nu fick jag en idé

De mossfodrade amplarna kan jag ju låta hänga kvar . Det vissna blomkrafset får åka iväg.
Nej, det är ännu inte gjort...
Jag skulle kunna ta gran eller tallkvistar och trycka ner i jorden innan frosten kommer. De bör frysa fast i ampeln sen. När snön singlar ner och lägger sig på det gröna kanske det blir riktigt fint.

Man kan ju inte förkasta idén utan att pröva först.

Och bor man lite avskilt så behöver ju ingen gå förbi på vägen och bli kräkfärdig av fula arrangemang.

Jag tycker att det är en bländande idé. Iallafall så här på morgonen innan man riktigt vaknat till.

4 kommentarer:

l*eva sa...

Ja, det är väl en bra idé?

Jag tror att det kan bli fint, kanske Du kan hitta några Nyponkvistar eller Rönnbärsdito...för att *liva* upp det s a s!
Kanske?!!

Lena sa...

Tall och gran är fint när det kommer s n ö, förlåt det "fula" ordet..

Lilla B sa...

eva: tack för utveckling av idén! Det är klart att jag ska klämma ner lite rönnbär. Det växer överallt.

Lilla B sa...

panter: det kan jag hålla med om! Halsstarrighet vore mig fjärran...