måndag, oktober 09, 2006

Måndag morgon

Så lätt det är att skutta upp en måndag morgon jämfört med en fredag. Jag blir tröttare och tröttare ju längre fram i veckan man kommer. Fredag morgon kan bli riktigt seg.

Veckan kommer att innehålla en efterlängtad kurs. Roligt och stimulerande.

Älgen från svampturen kom hem till mig i går kväll. Knepigt. Kan inte direkt säga att ömsesidigt tycke uppstod. Eller kom den för äpplena kanske? Troligen.

Den fick återvända till skogen. Det är för mörkt för att se om äppelträden blivit tuggade på under natten.

8 kommentarer:

Anonym sa...

För mig är det precis tvärtom. Måndag morgon är bara blä.
Men det beror nog på vad man ska kliva upp för, vad man har att se fram emot.

JULIEK sa...

Kanskje du nu har fått deg en ny kompis : )

Lilla B sa...

ellis: så olika det kan vara. På måndagarna känner jag mig pigg efter helgen - sen blir jag tröttare och tröttare....

Lilla B sa...

julie:
Nya kompisar: Jatack.
Nya älgkompisar: Nejtack

Linda sa...

Jag är precis som Ellis, det blir lättare och lättare ju närmre helgen jag kommer.

Hon söker nog skydd hos dig, lite äppelkastning kan hon väl stå ut med, om hon bara slipper jägarna.

Lilla B sa...

lindalotta: Det har hon inte mycket för - jag motar ut henne i skogen igen.
Jag är en hårdför typ :)

Anonym sa...

Jo, men så trivs du med ditt jobb också, eller hur? Det intrycket har jag fått i alla fall. :-)
Jag trivs med mitt, men jag har tyvärr inte tillräckligt av det just nu, och det är stressande. :-/

Lilla B sa...

ellis: Jo, jag trivs jättebra med mitt jobb. Eller båda + det lilla extra bredvid. Det skulle nog inte vara lika lättuppstiget om jobbet var päck!