onsdag, oktober 10, 2007

Solfilm

Ett av fönstrena på mitt kontor är försett med solfilm. En grå, tunn plasthinna som ska hindra solens instrålning.

Värdelöst, säger jag. Fult! Trist!
Det ser mest ut som om fönstret inte putsats sen Eldkvarn brann.

Undrar om jag skall titta på mina fönster hemma och tänka att det är en solfilm som ger det grådaskiga ljuset och att det inte beror på innehavarnas lättja.

Solfilm. Vilket märkligt ord om en företeelse som hindrar ljus. Skitfilm vore bättre, men kanske inte så säljande.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan vara glad att det inte är sådan där svart "Maffiosofilm" som vissa bilar är utrustade med.
Skämt åsido - jag har inte heller någon föståelse för att stänga ute solen. Vi får alldeles för lite av den ändå. Upp med persienner, rullgardiner, markiser etc och låt solen flöda in över dammet!
GJ

Anonym sa...

Hej lilla B och GJ jag har nog solfilm på alla mina fönster för det är alldeled grått när solen skiner. Skämt åsido in med solen mycket vitaminer får vi av den eller hur GJ/Agneyha.

Anonym sa...

Häftigt jag stavade mitt namn/Agnetha ska det vara..

Hannele på Hisingen sa...

Tja, lika många gnäller att sol finns, efter en regnig vecka drar alla gardiner för för att slippa se solen :)

Vi har maffiafönster bak i bilen, hindrar sol och tjuvar att se, om vi har något värdefullt; skräp på väg till Återvinning eller liknande.

Lilla B sa...

GJ:Låt solen flöda in över dammet! Det lät finemang!

Lilla B sa...

Agnetha: Låt oss kalla skiten för solfilm istället!
Kreativ stavning, Agnetha.

Lilla B sa...

hannele: Själv har jag bara ett paraply, en förbandskudde och en barnstol i baksätet och tror inte att det är stöldbegärligt.
Blir solen alltför påträngande tar jag på mina raffiga solglajjer. :)

Men det var ju en annorlunda vinkling att du mörkar för tjuven!