söndag, mars 04, 2007

Vårens mystik

Jo jo. Nog har vi hört talas om detta vidunderliga. Vårens mystik.
Många har spekulerat och filosoferat genom decennierna. Ingen är närmare gåtans lösning för det.

Vari betår det mystiska?

Här är iallafall kärnfrågan:
Vart tar alla färggranna 10-liters plasthinkar vägen under vintern? Det kan man grubbla på. De görs rena och ställs undan men borta är de på våren ändå.

Kommer någon med förkärlek för plasthinkar och stjäl dem?
Tror jag bara att jag ställt undan dem?
Löser plasten upp sig under vintern och de bara förintas?

Det är magi i luften...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mina vattenkannor av plast i slottsparken finns inte längre när jag ska börja använda dem......mystiskt!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Ja, där ser du. Vårens mirakel drabbar oss alla!:)

Karin sa...

Idag är det verkligen magi i luften, tänk om mina plasthinkar också försvunnit!! (De behövs ju snart till potatis). ;)

Lilla B sa...

karin a: Bäst att kolla på direkten. I morgon kan det vara för sent...

Hannele på Hisingen sa...

Någon islyktsmakare har kanske behövt hinken ;)

Lilla B sa...

hannele: Men alla hinkarna! Och varje vår? Den hinkmarodören måste sitta med jäkligt mycket ljuslyktor nånstans:)

l*eva sa...

lilla b:
Jag är helt säker på, att det är *småfolket*...som som härjar den mörka tiden på året.
De gillar färgglada tingestar.

Själv har jag bara vita hinkar numer...och de finns alltid kvar!

Lilla B sa...

eva: Tänkte inte på det....

Anonym sa...

Såg du var hos mig.. och lädste om vårkänslor.. i örebro.. ska du cokså dit?? härlig känsla där.. till den parken ska vi fler gånger..!
Jadu.. var tar allt vägen.. när vi skulle tapetsera så var alla de grejorna borta.. puts väck.. man har helt enkelt för rörigt.. vattenkannor har jag massor.. men var???/åsa

Lilla B sa...

åsa: Jag är rätt ofta i Örebro. Det är min närmsta "stora stad". Stadsparken är en pärla. Brukar åka dit någon fin sommardag och spenderar många timmar där. Jag tar och lägger ut en bild jag tog vid ett av sommarbesöken.