fredag, mars 30, 2007

Sjön den 30 mars


Långt ut syns resterna av vintern. Lite grå, halvmurken, porös is skvalpar på vattnet.

Undrar förresten vad de tänker, långtradarchaufförerna och förarna i bilarna som kör förbi på vägen. De ser mig minst två gånger i veckan när jag står vid sjön och fotograferar. Jag möter samma bilar varje dag.

" Knepig människa som står och glor på sjön. Letar hon efter sjöodjuret, tro?", kanske.

Nä - hon upplever lugnet innan arbetsdagen börjar. Och delar gärna med sig av det.

Så är det.

8 kommentarer:

Unknown sa...

your site is very nice... can we keep a link of yours in our site you can keep a link ours... our link is www.victory.com.mv or www.victory.mv

Lena sa...

Yes, your site is really nice...
Vad vackert det speglar sig i sjön.

Jag har också funderat lite så, över dem jag ser plåta överallt... ;-)

I helgen ska jag försöka plåta tranfolk, inte tranor. De flockas, båda sorterna, här i närheten.

Anonym sa...

Vackert med sjön - mystiskt och fridfullt. Jag undrar vad grannarna tror om mig - krypandes på knä i rabatterna utrustad med antingen en spade, ogräsjärn eller en kamera - "en underlig trädgådstok"... Ha en bra helg!

Lilla B sa...

panter: My site is really very nice - jo, jag tackar.
Det är ofta så lugnt vatten trots en förbindelse mellan två sjöar bara några meter till vänster från platsen där jag vanligvis står..
Ska fira en 20-åring i helgen. Bara familjefotograferande.

Lilla B sa...

lotta: Smågalna är vi tydligen allihopa! En tröst att läsa andras tokerier!!
Visst är det en speciell sjö, det där. Har fascinerats länge över den.

Annika sa...

FIN sjö...DEn ska jag leta upp! You bet!! ;-)

Haha, samma här, jag kan krypa omkring i trädgården och plåta små blommor nära-nära. Undrar också vad grannarna tänker :-))

Idag ska jag in och plåta körsbärsblommor nära, nära...

Anonym sa...

Underbar bild. De gråblå bergen längst bort... Vackert!

Lilla B sa...

ellis: Uppmuntrande ord om min bild. Tack!
Har du tänkt på så ofta vattnet är spegelblankt just där?. Visst det märkligt?