fredag, mars 16, 2007

Pelargonfrossa


Hade redan tidigare köpt sticklingar. Små, små. Eftersom jag nog även i år kommer att få en säck välbrunnen hästskit från Bovik är jag inte orolig. Stora blir nog bara förnamnet på de där blommorna som är så ynkligt små just nu. Växthuset skall även i år fyllas av rediga blomster. Jag gillar stora pelargoner med eldig färg.


Men så föll jag ändå för två exemplar av blekblommande pelargoner. Ja, bara sådär utan vidare fick de följa med mig hem. Pling i kassan och så var de mina.
Onödigt men trevligt.


7 kommentarer:

Karin sa...

Onödigt? Hehe, nej inget i växtväg är onödigt. Eldiga pelargoner är fräcka men det brukar sluta med att jag väljer någon söt och skir färg... :/

Anonym sa...

Är du pelargonfantast?

Jag söker sticklingar av vilda sorter. T.ex. Tomentosum.

Annika sa...

Vilken fin pelargon på bilden! Eldiga färger är ju jättehäftigt. Igen, ditt växthus ser så trevligt ut!

Anonym sa...

Pelargoner.. kan man inte vara utan...=) helt riktigt.. det blir nog fler här också vad det lider/åsa

Anonym sa...

Jag säger som Karin - det finns inget onödigt när det gäller växter och blommor, jag tycker det är en nödvändighet!! Jag har hela huset fullt av frösådd, fröer jag köpt (och fått) men är de köpen onödiga? Icke sa nicke... Själv har jag beställt pelargonsticklingar och de kommer med posten nästa vecka hoppas jag. Ha en trevlig helg =)

Lilla B sa...

Karin a: Jag är så barnsligt förtjust i flammande pelargoner.

bert: Välkommen hit! Inte är jag samlae, men jag tycker mycket om pelargoner. Har dessvärre inga vildsorter.

annika: Om du bara visste hur mycket jag tycker om mitt växthu`s! Det är en dröm att jobba i och att sitta och begrunda tillvaron i.

åsa: Rätt vad det är så har man skaffat en till pelargon. Så är det!

Lilla B sa...

lotta: Ni har ju rätt, både karin och du. Så klart att det inte var ett onödigt inköp.
Var beställer du pelargonsticklingar, om jag får vara näsvis och fråga.