torsdag, mars 08, 2007

Utmaningen

Utmaningen kommer från Annika och Ronja.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Svårt, det här. Tycker inte att jag några egendomligheter eller underliga saker för mig.
Några, kanske:

1. Duktig på att busvissla.

2. Skriver alltid upp datum när flugsnapparen kommer och när myrorna öppnar en speciell stack.

3. Har fått hasta mig ut från Peterskyrkan som utpekad terrorist och försvinna i folkvimlet. Detta hände strax efter det att Michelangelos Pieta vandaliserades och kyrkan var full av vakter. Jag stod vid det allra heligaste, ända framme vid balustraden där man står och ser ner i Petrus grav. Plötsligt gick ett skott av och ALLA runt graven pekade på mig. Jag hade en flaska med någon kolsyrad dryck försluten med en kapsyl. I värmen och omskakningen sköts den loss med en skarp knall. Innan jag snabbt försvann undan vakterna hann jag se en röd plastkapsyl ligga vid den heliga eviga lågan nere i graven.

4. Är varken utpräglat vänsterhänt eller högerhänt. Vissa saker gör jag bättre med vänster och andra bättre med höger hand.

5. Kan skriva skrivstil spegelvänt.

6. Har hållit andan i två minuter.

Jag utmanar Eva .

I övrigt låter jag den som vill anta utmaningen göra det. Jaja - lite regelbrott är det.

För övrigt har Monsterkatten fått bandmask och skall maskas av. Det är lika svårt som att besvara utmaningens frågor. Kattskrället har egenheten att förvandla pälsen till klor när medicinen skall ner. Och det går inte att lura i honom pillret heller.

Vi har varit med förr.

Är bloggen blodstrimmig i morgon är det ett verk av Monstret.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är djupt imponerad....skriva skrivstil spegelvänt???
Tänk vad man får lära sig av bloggare....Ronjas sovstil måste vara bland det märkligaste och roligaste sovställning som över huvud taget finns.

Anonym sa...

Kul historia under punkt 3! Jag 'r också imponerad av din förmåga att skriva skrivstil spegelvänt.

l*eva sa...

Människa då...ska jag...utelämna konstiga saker om mig...

Jag får tänka i några timmar...

Men DU, är Konstig...(skrattar varmt)

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Du kanske också kan. Nån gång under tonåren läste jag i en bok om någon som kunde. Klart att jag skulle pröva själv. Det var inga problem. Jag blev mest förvånad.
Spegelskrift och knepiga sovvanor - du lär känna märkliga damer på bloggen:)

Lilla B sa...

pallas: Det var en något annorlunda erfarenhet, måste jag säga. Skönt när jag hann ut och försvann ifolkvimlet. Men otrevligt att bli utpekad av alla därinne. Usch, usch.
Skriver som till Slottsträdgårdsmästaren: prova spegelskrift själv. Du kanske kan!

Lilla B sa...

eva: Mycket tänka går det åt. Det är sant. Avvägning: det eller det?

Sååå jäkla konstig är jag inte. Det vill jag påpeka :)

Annika sa...

Jag har sett en person skriva skrivstil spegelvänt en ggn. Såg otroligt komplicerat ut, och jag var så impad!
Det där med terrorn är lite kul! Ja, jag fattar att det INTE var kul för dig just då, men att läsa om det kändes lite "fnittrigt". Kul att läsa dina "svar". Trevlig Helg!!!

Anonym sa...

Inga blodstänk! Tar det som ett gott tecken på att Monstret håller sig i skinnet..
Skriver du BARA upp flugsnapparen!? Verkligen konstigt, håller med dig!:) Jag har en hel lista på vårfåglar som jag bara måste fylla i varje vår..bara för att se att det verkligen blir vår och bara för att hålla koll på att alla fåglar verkligen kommer tillbaka..
Bofinken är ju jätteviktig, och sädesärlan! Och storspoven! Och svalorna!!
4:an däremot är helt normalt. Jag gör som du..byter hand när något inte går riktigt bra med den handen jag först försöker med..
Sist jag skulle spela badminton var jag först tvungen att tänka efter: Vilken hand brukar jag göra detta med nu då!?

Lilla B sa...

annika: Trevlig helg själv önskar en gammal terrorist!!:)

Lilla B sa...

kirsti: Kul att läsa om någon som också måste tänka efter vilken hand man ska använda.
Jag ser och hör de andra fåglarna med flugsnapparen är min lille älskling.

Bloggblad sa...

Min far var också ambidexter och jag tjatade alltid om att han skulle visa. Och vad jag försökte skriva lika fint med vänster som han.... men det gick inte.

Jag tycker det är en kul utmaning som går runt på bloggen. Fast jag fick tänka ganska länge och engagera familjen.

Lilla B sa...

bloggblad: Jag tyckte det var rätt svårt - det som är en självklarhet för mig kan vara en egenhet för någon annan. Men lite roligt är det allt.
Så mycket lustigheter det finns!!