söndag, januari 16, 2011

Än är det långt till vår. Alltför långt, förresten.


Växthustakets snölager har skottats av två gånger. Första gången med hjälp av fysikens lagar. Värme under och vips kanar snömassorna självmant ner. Andra gången med handkraft. Inte för att det på något sätt var roligare men snön hade lagt sig för dörren och jag orkade/ ville inte skotta mig in.

Idag ser det ut så här och våren är fortfarande alltför långt borta. Å andra sidan är julgodiset uppätet så det går ju åt rätt håll ändå.

14 kommentarer:

Lena sa...

Tittar jag i almanackan går det åt rätt håll, men det är långt kvar. Inte ens frökatalogen hjälper.

bettankax sa...

Ditt växthus påminner om hur jag känner mig...
Ljusare tider. Var är ni??

Lilla B sa...

Lena: Har Impectakatalogen framför nosen men har inte beställt nåt än. Det känns förskräckligt långt till snösmältning och riktig vår. Men å andra sidan är det ju bara mitten av januari och februari brukar vara kallast. Fy.

Lilla B sa...

bettankax: Aha - du känner dig lite grå och avslagen? Bleksiktigt trist?
Fast det tror jag inte en sekund på att du är!!

slottsträdgårdsmästaren sa...

Älskar dina groddar på bloggen....

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Någonstans måste man ju hitta våren!

epsilon sa...

Nu rasar väl snön av alla tak.Regn i januari inte kul.

billan sa...

Här var det vårligt och fint! Du och jag som håller på att gå under bland snömassorna får göra vår i bloggvärlden istället:) Härligt!
outesTror nog vi behöver lite mer godis i väntan på våren, den känns gräsligt långt borta nu......

billan sa...

Nu ser jag vart ordverifieringen tog vägen...."outes" mitt i min kommentar:)...

Lilla B sa...

epsilon: Idag hade vi takras. Det dånar och plötsligt får Husbonden en massa jobb ... Nä - regn i januari är bra onödigt.

billan: Funderar på att ställa till med kakbak. Brännheta chilekakor i väntan på vårens sol. Här har det kommit regn och det är snorhalt ute.

Agnetha sa...

Här är det skoteråkning som gäller. Bara att packa ryggsäcken med smörgås och varm choklad. Sedan fräsa iväg och vara borta en hel dag. UNDERBART/Agnetha.

Lilla B sa...

Agnetha: Ojdå - det var inte illa. Vart åker ni?

Malin sa...

Mitt växthus fick sig en bräcka av den sista snösmältningen o några takskivor har fart på sne...Jag orkar inte med detta just nu så det får vara...suck...När våren kommer ska jag sätta i ordning allt igen..

Kram från Malin

Lilla B sa...

Malin: Oj då - det var inte roligt. Hoppas att det går att fixa till växthuset utan för stora besvär när våren kommer!