fredag, mars 06, 2009

Snö i stövlarna

Mina vinterstövlar är av utmärkt slag. De är av den sorten som jag sett på pimpelfiskare. De härdiga typerna som sitter stilla på isen i timtal och ändå inte fryser ihjäl. Isolerande cellplast gör att stövlarna klarar vinterkyla ner till -30 utan att man måste ha tjocka strumpor på sig.
Fyndstövlar, säger jag som numera är inne på andra paret.

Det är ett krux bara. Inte med stövlarna utan med vintern.

Jag kan inte beskära mina fruktträd än på ett tag. Snön ligger så djup att den går över stövelskaften.
Jag tror att jag rent av blir tvungen att ligga på latsidan den här helgen!

Trevlig helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön helg på latsidan!
När jag skulle fylla i din ordverifiering står det baregn (bara regn)så snön kanske smälter då?

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmäataren: Tack! Vilken passande ordverifiering! Stannade till vid sjön idag och publicerar en bild ikväll så man kan följa snösmältningen. Den går så sakta att ett redigt ösregn skulle sitta fint.

Hedgren sa...

"Som det kan bära sig..." (Genuint skånskt uttryck! Betyder ungefär "så himla förargligt" när man i själva verket tycker att det är rätt skönt...)
Här nere är snön borta och vi har haft vår ett par dagar. Idag blåser det, men våren är definitivt här. Ska plocka in lite forsytia idag!

Anonym sa...

Vilken otur :). Njut av din lata helg, tids nog kommer bråda dagar.

Mildamakter sa...

Det gör du rätt i - man ska inte kämpa mot naturen ;o)
Här nere är det vitt och gult i rabatterna av vitsippor och vintergäck. Jag är tacksam för att vi har sluppit det vita möget! ;o)

kirsti sa...

Skönt att höra att sädesärlor och bofinkar ännu inte kommit till din trädgård heller. Och att du fortfarande skymtar äppelträdets grenar i snödrivorna är ju positivt.. Ännu finns alltså hopp om en snöfri midsommar! (Förrutom dom där bollarna i frysen, då..)
:)
God slapparhelg!
/Kirsti

Ingela sa...

Lat är bra och välbehövligt, man kan få lite tid att blogga på.

Hälsningar
Ingela

Lilla B sa...

hedgren: Måste erkänna att jag med glädje tar emot latdagar! Våren hörs lite i form av fågelsång men synlig vår finns inte. Forsythia kan man möjligen hallucinera om.

Lilla B sa...

kersti: Så länge latdagarna understiger de bråda är det helt ok, tycker jag ;)

Lilla B sa...

mildagmakter: Du och Hedgren har det riktigt gott - det enda som grönskar här är min avundsjuka. Längtar efter vår så erbarmligt. Vintern är både lång och eländig.

Lilla B sa...

kirsti: Här finns ingen vår i sikte! Synd nog ... Men jag ska ta tillvara tillfället och göra skvatt ingenting, tror jag.

Lilla B sa...

ingela: Det är verkligen gott att inte ha Måsten och Borden att ta hand om nån gång. När barnen var små fanns aldrig alternativ - nu är det skönt att kunna slappa ibland.