måndag, februari 25, 2008

Tidningsanka


Läste nyss kvällstidningarnas nätupplagor. Gör detsamma antingen man väljer Sexpressen eller Aftonblodet - mycket strunt står det. Nåväl - i marginalen läste jag "Ät vitlök och du får hångla mera".
Låter det troligt?

Bifogar en bild jag genast tog på resterna av den egenodlade vitlöksflätan. Den hänger i köket på kokboksbokhyllan.

Har den varit hångelbefrämjande?
Det har jag inte märkt.

Så mycket dumheter det skrivs i tidningarna.
Kära nån. Hälften vore nog.

14 kommentarer:

Lena sa...

Tänk jag trodde att det var tvärtom! :)

Lilla B sa...

panter: Jag också. Men sånt säljer väl inga lösnummer:)

beerbelly sa...

Låter otroligt märkligt. Men hmm jag äter inte så mycket vitlök tror jag.. värt att testa. Det är ju gott trots allt :)

Bloggblad sa...

När jag var som mest hälsokostfreakig (nu är jag bara lite) köpte jag en stor fin vitlöksfläta och hängde på väggen bredvid kylskåpet. Tonårsdottern kom hem - blev sjövild och röt: TROR DU ATT DET HÄR ÄR ETT JÄKLA HÄLSOHEM???? Och krävde snabb nedplockning för att inte skämmas ihjäl när kompisarna kom...

Lilla B sa...

beerbelly: Gott är det.Och det är gott nog, tycker jag.
Potatisgratäng med rätt mycket vitlök i, t ex. Sitter nästan och hungrar till.

Lilla B sa...

bloggblad: Köp på dig en fläta till - numera kan den ju ha helt andra effekter. Åtminstone enligt kvällspressen...
Jäkla hälsohem! Vad de kan få till det,ungarna.

Anonym sa...

egna vitlökar, härligt!

nu ska vi hångla på nattbokrea :)

P.S.
feansk kokbok har vi också

l*eva sa...

*skrattar*

Ja jisses...vad mycket man kan använda vitlök till!
Själv...använder jag vitlök för att skrämma bort vampyrer...Och de vill jag inte hångla med...nej tack!

Btw...söt tapet!

Lilla B sa...

hannele: Jasså, du hänger på nattbokrean. det finns en liten bokhandel i den närliggande byn men jag har inte hört nåt om såna utsvävningar där.

Lilla B sa...

l*eva: Jag använder dem för smakens skull. Och på sommaren med förhoppningen att fästingarna skall avstå från mig.
La du märke till tapeten? Trevligt att du gillar den. Det gör jag också fast den suttit där i 20 år. Snacka om behov av omväxling.

l*eva sa...

lilla b: Vad spelar det för roll-HUR Länge man haft en tapet?
Jag är nog också den där förändringsovilliga...när jag verkligen gillar något.
Man behöver inte leka * Thomas och Simon* vart och varannat år!

Lilla B sa...

l*eva: Nä - inte behöver man kassera fungerande grejer eller rycka ner tapeter man gillar!
Tomas o Simon?

Anonym sa...

Tja, vem vet? Vitlök är ju bra för det mesta och framförallt gott, så varför avstå. Kunde man läsa i artikeln om hur den skulle användas förresten - uppenbarligen inte till att "fläta till" de nästående med.
Tänk att du kan ha en fläta kvar Mina egenodlade har varit slut länge. I höstas planterade jag rekordmånga, så nu ska det flätas.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Jag odlade mycket, ser du. Den där flätan är den sista. Men det är nästan bara jag som gilar vitlök. De andra får utan att de märker det :)